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2022년 4월 12일 화요일

불기2566-04-12_대보적경-k0022-066


『대보적경』
K0022
T0310

제66권

● 한글대장경 해당부분 열람I
● 한글대장경 해당부분 열람II
○ 통합대장경 사이트 안내

○ 해제[있는경우]
● TTS 음성듣기 안내
※ 이하 부분은 위 대장경 부분에 대해
참조자료를 붙여 자유롭게 연구하는 내용을 적는 공간입니다.
대장경 열람은 위 부분을 참조해주십시오.

자료출처 불교학술원 기금 후원안내페이지





『대보적경』 ♣0022-066♧




제66권






♥아래는 현재 작성 및 정리 중인 미완성 상태의 글입니다♥

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❋본문
◎[개별논의]

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○ 2019_1104_105904_nik_ar8_s12 구례 화엄사


○ 2019_1104_104327_nik_ct18 구례 화엄사

○ 2019_1104_103210_can_CT28 구례 화엄사


○ 2018_1023_161412_nik_CT27 예산 덕숭산 수덕사


○ 2020_1017_160049_nik_ar13_s12 삼각산 화계사


○ 2020_1002_125136_can_ct18 파주 고령산 보광사


○ 2020_0910_143134_can_BW25 속리산 법주사


○ 2020_0908_163538_can_ar20 합천 해인사


○ 2020_0907_135313_nik_ct9 양산 통도사


○ 2020_0907_123905_nik_ct18 양산 영축사


○ 2020_0906_113241_can_ar1 천축산 불영사


○ 2020_0905_165812_nik_Ab27 오대산 적멸보궁


○ 2020_0904_085543_nik_Ab31 여주 신륵사


○ 2019_1201_152217_can_Ab31_s12 원주 구룡사


○ 2019_1201_143655_can_ct8 원주 구룡사


○ 2019_1105_162950_can_ct9_s12 순천 조계산 송광사


○ 2019_1105_110319_can_ar45_s12 순천 조계산 선암사


○ 2019_1105_153800_nik_BW21_s12 순천 조계산 송광사


○ 2019_1105_114631_nik_BW17 순천 조계산 선암사

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○ 2019_1105_114631_nikon_BW17 순천 조계산 선암사
○ 2019_1105_153800_nikon_BW21_s12 순천 조계산 송광사
○ 2019_1105_110319_canon_ar45_s12 순천 조계산 선암사
○ 2019_1105_162950_canon_ct9_s12 순천 조계산 송광사
○ 2019_1201_143655_canon_ct8 원주 구룡사
○ 2019_1201_152217_canon_Ab31_s12 원주 구룡사
○ 2020_0904_085543_nikon_Ab31 여주 신륵사
○ 2020_0905_165812_nikon_Ab27 오대산 적멸보궁
○ 2020_0906_113241_canon_ar1 천축산 불영사
○ 2020_0907_123905_nikon_ct18 양산 영축사
○ 2020_0907_135313_nikon_ct9 양산 통도사
○ 2020_0908_163538_canon_ar20 합천 해인사
○ 2020_0910_143134_canon_BW25 속리산 법주사
○ 2020_1002_125136_canon_ct18 파주 고령산 보광사
○ 2020_1017_160049_nikon_ar13_s12 삼각산 화계사
○ 2018_1023_161412_nikon_CT27 예산 덕숭산 수덕사
○ 2019_1104_103210_canon_CT28 구례 화엄사
○ 2019_1104_130421_canon_CT38_s12 구례 화엄사 연기암
○ 2019_1104_104327_nikon_ct18 구례 화엄사
○ 2019_1104_105904_nikon_ar8_s12 구례 화엄사
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○ 2019_1104_130421_can_CT38_s12 구례 화엄사 연기암




❋❋본문 ◎[개별논의]

대보적경 제66권

북제 삼장 나련제야사 한역

송성수 번역

16. 보살견실회 ⑥

12) 허공행천수기품(虛空行天授記品)

그때 세존은 허공행천들이 깊이 귀의하는 마음을 내며 믿고 좋아함을 아시고 나서 곧 빙그레 웃으셨다.

이 허공행천들이 이곳에서

기쁜 마음으로써 공양하였으며

아승기겁의 수를 지나면

번뇌를 없애고 성불하게 되리라.

제 부처님 명호는 화당존(花幢尊)이며

명칭이 널리 들려 비방함이 없으리니

저들의 8만 천신(天神)들도

모두 동일한 겁 동안에 부처 되리라.

13) 사천왕수기품(四天王授記品)

부처님께서는 독화살을 잘 뽑으시고

모든 혹과 부스럼을 없애셨으며

방일(放逸)하지 않은 행을 잘 닦으셨으므로

몸이 원만하여 줄어듦이 없나이다.

공함과 모양이 없는 법은

바로 부처님께서 행하신 것이라

모든 존재[有] 가운데서

그 마음은 원하거나 좋아함이 없나이다.

사실대로 진여(眞如)를 보시고

세간은 마치 빈주먹 같다고 관찰하시며

세간을 위하여 진실한 지혜를 보이시니

그로 말미암아 깨끗한 눈을 얻으셨나이다.

모든 음(陰)은 공임을 보이시고

이름과 물질[名色]도 다시 그러하며

계(界)의 법 체성도 있는 것 아니고

모든 입(入)도 그러함을 보이시나이다.

이 법과 그리고 그 밖의 법은

이름을 가지고 말하게 되지만

이 이름이 있는 모든 법도

부처님께서는 모두가 공하다 했나이다.

비유하면 큰 요술쟁이가

변화로 갖가지 형상을 만들 때에

중생이라는 시설도 없고

목숨도 사람도 없는 것과 같나이다.

비유하면 마치 그림을 잘 그리는 이가

흰 코끼리의 몸을 그리면서

팔다리의 뼈마디를 다 비슷하게 하고

높낮이도 또한 그렇게 하나이다.

이와 같은 모든 음(陰)과 계(界)와

모든 감관 12입(入)은

모두 허깨비로부터 생긴 것임을

여래께서는 말씀하셨나이다.

실로 높고 낮은 모양은 없고

어리석은 이의 눈을 미혹시킬 뿐이니

이 법계(法界)는 평등하건만

어리석은 이가 스스로 미혹되나이다.

원컨대 저희들도 장차

최상의 고요한 보리 깨치게 되어

묘한 법 바퀴 굴리게 됨이

부처님께서 지금 굴리는 것과 같게 하소서.

그때 세존께서는 저 사천왕천들이 깊이 귀의하는 마음이 있음을 아시고 곧 빙그레 웃으시자 그 부처님 입 안에서는 갖가지 5색 광명이 나왔다.

저들은 장차 오는 세상에

부처님의 도를 이루게 되어

그 명호 대지(大持)라 하리니

세간에서는 최상이 되리라.

14) 삼십삼천수기품(三十三天授記品)

만일 부처님의 행과 보살의 행을 행한 이가

중생을 이롭게 하고 방일하지 않으면

그 보살들은 바로 여래의 제자이나

마치 허깨비와 같나이다.

선서․길잡이인 자연의 지혜[自然智]와

10력과 대비(大悲)며 지혜가 한량없고

지혜가 자재하여 세간에서 으뜸가는

그 부처님의 그러한 것도 허깨비와 같나이다.

부처님․세존께서 말씀하신 법과

시원하고 고요하며 의지할 바 없는

열반을 얻는 법과 열반과 같은

그것들도 허깨비와 같나이다.

선서이시여, 법에는 아무 것도 없어서

모두가 허깨비와 같은 성품이며

이 부처님의 법과 지혜에서도

저희들은 모두 의심이 없나이다.

저희들은 늘 부처님과 같은 이가 되기를 원하며

온갖 법을 보지만 역시 허깨비와 같고

저희들은 이 부처님의 경계를 행하면서

성불하기를 원하는 데에도 의심이 없나이다.

그때 세존은 8억의 삼십삼천들이 깊이 귀의하는 마음을 내며 믿고 좋아하는 것을 아시고 나서 곧 빙그레 웃으셨다.

장차 오는 세상의 근주겁(近住劫) 동안

가장 훌륭하게 설법한 이 중에서도 훌륭한 이가 되리니

그 훌륭한 복을 지닌 이들은 모두 같은 명호로

인타라당왕(因陀羅幢王) 부처님이라 하리라.

15) 야마천수기품(夜摩天授記品)

매우 기이하신 여래께서는 세속의 이치[世諦]와 첫째가는 이치[第一義]를 능히 아시며 이 두 가지를 잘 알면 다시 다른 것은 없다. 저 부처님 세존은 그 공한 법을 잘 알고 보시며 간택할 줄을 잘 아시고 상응하는 것도 잘 증득하셨기 때문에 살바야(薩婆若)라 하시게 된다.

무엇을 세속의 이치라 하는가 하면, 모든 세속에서 나고 죽고 하며 행하게 되는 것이니 이 모든 법은 다 환히 알 수 있다. 첫째가는 이치라 함은 말[言說]이 없어서 아는 이도 없고 마음으로 행할 것도 아니다. 아는 것이 없기 때문에 말할 수 있는 것도 없고 드러내 보일 것도 없고 깨우쳐 말할 것도 없으며 들을 것도 없다. 말할 것이 없기 때문에 아는 것도 없고 생김이 없고 보임도 없으므로 볼 것도 없다. 시설함이 없고 집착함이 없고 깨달아 알 것도 없고 능히 이르는 것도 없으며 또한 이를 바도 없다.

‘부처님 법은 가장 훌륭하여 들은 것이 없는 어리석은 범부들은 알지 못하기 때문에 들은 뒤에 놀라고 두려워한다. 그들이 부처님 법에 두려운 마음을 내면 일체지지(一切智智)에서 곧 물러나게 되리니, 모든 하늘과 세간 사람들은 이러한 중생들이 언제나 나고 죽고 하면서 극심한 고통을 받는 것을 가엾이 여겨야 한다’고 하였다.

그때에 야마천은 곧 게송으로써 부처님을 찬탄하였다.

세속 이치의 모든 법을 자세히 살핀 뒤에

부처님께서는 세간의 이익을 위하여 자세히 말씀하셨지만

중생들이 생사를 좋아하고 집착하여

세간의 8법(法)을 여의지 못하나이다.

이른바 이익[利]과 손해[衰]와 비난[毁]과 칭찬[譽]과

칭송함[稱]과 나무람[譏]과 괴로움[苦]과 즐거움[樂]인데

이익을 얻으면 곧 기쁨을 내고

이익을 잃으면 곧 성을 내게 되며

그 밖의 말할 바도 알 수 있나니

세간에선 모두 이 여덟 가지 법을 따르나이다.

세속 이치 속에서 진리를 말하는 이

그는 뒤바뀐 지혜인 줄 알아야 하며

부정(不淨)한 즐거움에서 즐거움의 깨끗함을 말하고

나 없는 가운데서 나라고 말하며

무상(無常)한 법에서 항상함을 말하나니

이 모양 속에 머물면서 집착하나이다.

어리석은 범부는 세간 낙(樂)을 탐내므로

더욱 끝없는 갖은 고통 받게 되나니

만일 어떤 이가 그 불법 가운데서

뒤바뀌지 않음을 사실대로 관찰하고

모든 존재[有] 버리고 열반에 들면

마치 독사가 옛 허물을 벗는 것 같나이다.

모든 법은 체성(體性)이 없고

공하여 모양 없음이 제일가는 이치이니

만일 이 법을 듣고 좋아하게 되면

반드시 위없는 훌륭한 보리 얻으리다.

그때 세존은 저 4억의 야마천들이 깊이 귀의하는 마음을 내며 믿고 좋아하는 것을 아시고 곧 빙그레 웃으셨다.

이들은 훌륭하게 나에게 공양하고

법답게 저마다 수기를 받았나니

장차 오는 세상의 성수겁(星宿劫) 동안에

최상의 도를 이루리라.

이와 같은 여래 40억이나 되며

부처님 명호는 다 같이 정지존(淨智尊)이리니

한량없는 중생들을 깨우칠 것이니라.



『대보적경』 ♣0022-066♧






◎◎[개별논의] ❋본문





< 과거글 보충 수정 >

● 마음의 구조와 기제에 대한 이해의 필요성

https://buddhism0077.blogspot.com/2020/06/2562-02-13-k0694-001.html#007

sfed--불설마요란경_K0694_T0066.txt ☞마요란

sfd8--불교단상_2562_02.txt ☞ ☞● 마음의 구조와 기제에 대한 이해의 필요성






★1★





◆vcmj3039

◈Lab value 불기2566/04/12


○ 2019_0106_142559_can_CT28.jpg


○ [pt op tr] 예술작품 사진 공양, 나무불, 나무법, 나무승 louis-comfort-tiffany-floriform-glass-vase
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Artist: louis-comfort-tiffany
from https://en.wikipedia.org/wiki/Louis_Comfort_Tiffany
Title : floriform-glass-vase
Info

Permission & Licensing : Wikiart
● [pt op tr] fr
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○ [pt op tr] 꽃 공양, 나무불, 나무법, 나무승 Clematisblüte_by_Stepro_01
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kroaufnahme
English: blossom of clematis
Author Steffen Prößdorf
Permission & Licensing : Wikipedia
● [pt op tr] fr
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○ [pt op tr] 아름다운 사진 공양, 나무불, 나무법, 나무승 Marginal_Promenade_in_Luanda_-_Angola_2015
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The Marginal promenade (Avenida 4 de Fevereiro) runs all along the south shore of the Baia de Luanda in Luanda, Angola.
Author David Stanley from Nanaimo, Canada
Permission & Licensing : Wikipedia
● [pt op tr] fr
_M#]


♥York, England


○ 아름다운 풍경사진 공양, 나무불, 나무법, 나무승 With the image 'Google Earth & Map data: Google, DigitalGlobe'

○상세정보=> http://buddhism007.tistory.com/7822

Michel Sardou - Une Fille Aux Yeux Clairs (Avec Patricia Kaas)


♥단상♥








문서정보 ori 
https://buddhism0077.blogspot.com/2022/04/2566-04-12-k0022-066.html#3039
sfed--대보적경_K0022_T0310.txt ☞제66권
sfd8--불교단상_2566_04.txt ☞◆vcmj3039
불기2566-04-12
θθ





■ 선물 퀴즈
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다음에 해당하는 단어를 본 페이지 에 댓글로 적어주시면 됩니다.


 【범】samaya (1) 삼마야(三摩耶)라고도 쓰고, 삼매(三昧)라고도 함. 진언 밀교에서는 부처님의 수양하던 때의 서원을 말함. 삼매야형(흔히 손에 칼ㆍ탑ㆍ보주를 가진 것)은 그 본서(本誓)를 구체적으로 표시한 것. (2) 시(時)의 뜻을 가졌거니와, 어느 때라 함과 같이 일정치 아니한 때를 표시하는 데 쓰는 말.

답 후보
● 삼매야(三昧耶)
삼무차별(三無差別)

삼법인(三法印)
삼삼마디(三三摩地)
삼상(三相)
삼성(三性)
삼세실유법체항유(三世實有法體恒有)



ॐ मणि पद्मे हूँ
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Charles Aznavour - You And Me (Toi Et Moi)
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■ 영어단어 넌센스퀴즈- 예문 자신상황에 맞게 바꿔 짧은글짓기



■ 번역퀴즈
번역
번역연습(기계적 번역내용 오류수정 연습)
대보적경 제66권
북제 삼장 나련제야사 한역
송성수 번역
16. 보살견실회 ⑥
12) 허공행천수기품(虛空行天授記品)
[translated by Google]
Daebo Red Ascension Vol. 66
Bukje three chapters Naryeonjeyasa Korean translation
Translated by Song Seong-soo
16. Bodhisattva meeting room ⑥
12) Heavenly handicrafts in the air
[translated by Papago]
Book 66 of the Great Patriotic Martyrs
Bukje Samjang Naryeonjeyasa Han Station
Translated by Song Sung-soo
16. Caregiver's meeting ⑥
12) Airborne Heavenly Handicrafts (行記品品))
[translated by Kakao]
Great Translations Book 66
The Three-Jang of North Korea, Naryunjeyasa Han Station
song sung-soo translation
16. A care center meeting;
12) A craftsmanship goods in the air ()
그때 세존은 허공행천들이 깊이 귀의하는 마음을 내며 믿고 좋아함을 아시고 나서 곧 빙그레 웃으셨다.
[translated by Google]
At that time, the Blessed One smiled brightly as soon as he realized that the celestial beings believed and liked them with a deep sincere heart.
[translated by Papago]
At that time, Sezon smiled soon after knowing that he believed and liked Heo Gong-chun with a deep mind.
[translated by Kakao]
At that time, Sejon laughed at the airborne streams after knowing that they believed and liked them deeply.
이 허공행천들이 이곳에서
기쁜 마음으로써 공양하였으며
아승기겁의 수를 지나면
번뇌를 없애고 성불하게 되리라.
[translated by Google]
These voids are here
I made offerings with a happy heart
After passing the number of eons
You will get rid of your afflictions and you will attain enlightenment.
[translated by Papago]
These empty spaces here
I offered it with joy
After the number of wins,
I will remove my anguish and become holy.
[translated by Kakao]
These airborne streams are here
by a happy manner
After the number of freaks
I will get rid of my troubles and become angry.
제 부처님 명호는 화당존(花幢尊)이며
명칭이 널리 들려 비방함이 없으리니
저들의 8만 천신(天神)들도
모두 동일한 겁 동안에 부처 되리라.
[translated by Google]
My Buddha's name is Hwadangjon.
His name will be heard widely, and there will be no slander.
Their 80,000 heavenly gods
All will become Buddhas during the same eons.
[translated by Papago]
My Buddha Myungho is Hwadangjon
The name is so widely heard that there will be no slander
Even their eighty thousand gods
All will be Buddha during the same fear.
[translated by Kakao]
My Buddha's name is Hwadangjon ()
The name is widely heard and there will be no slander
Their 80,000 heavenly gods
They will all be Buddhas during the same fear.
13) 사천왕수기품(四天王授記品)
[translated by Google]
13) The Four Heavenly Kings Sugi Product
[translated by Papago]
13) The Four Heavenly Kings of Korea ((天記品))
[translated by Kakao]
13) Four thousand water supplies ()
부처님께서는 독화살을 잘 뽑으시고
모든 혹과 부스럼을 없애셨으며
방일(放逸)하지 않은 행을 잘 닦으셨으므로
몸이 원만하여 줄어듦이 없나이다.
[translated by Google]
Buddha draws poison arrows well
He took away all lumps and bruises,
Since he has cleaned up his non-existence
His body is smooth and does not shrink.
[translated by Papago]
Buddha is good at drawing poison arrows
You've got rid of all the lumps and cramps
You've done a good job of cleaning up the lines that you didn't come to Japan
He is well-rounded and unabated.
[translated by Kakao]
The Buddha is good at picking poisonous flesh
You've removed all the bumps and the rum
You cleaned the rows that were not visited ()
Is there any way to reduce my body?
공함과 모양이 없는 법은
바로 부처님께서 행하신 것이라
모든 존재[有] 가운데서
그 마음은 원하거나 좋아함이 없나이다.
[translated by Google]
A law without emptiness and form
That's what the Buddha did.
among all beings
The heart has no desire or liking.
[translated by Papago]
There's no way to be empty and shapeless
It's what Buddha did
in all existence
The mind does not want or like.
[translated by Kakao]
The law without the ball and shape
It's what Buddha did
in all existences []
Is that mind wanting or liking?
사실대로 진여(眞如)를 보시고
세간은 마치 빈주먹 같다고 관찰하시며
세간을 위하여 진실한 지혜를 보이시니
그로 말미암아 깨끗한 눈을 얻으셨나이다.
[translated by Google]
Look at the truth and truth
Observing that the world is like an empty fist,
He shows true wisdom for the sake of the world.
Through him hath he obtained pure eyes.
[translated by Papago]
I'm sure you'll be able to see the truth is,
You observe that the furniture is like an empty fist
You show true wisdom for the sake of the worldly wisdom
That's how you got clean eyes.
[translated by Kakao]
You see the truth (the truth)
You observe that the world is like an empty fist
You show true wisdom for the good of the world
He has got clean snow.
모든 음(陰)은 공임을 보이시고
이름과 물질[名色]도 다시 그러하며
계(界)의 법 체성도 있는 것 아니고
모든 입(入)도 그러함을 보이시나이다.
[translated by Google]
All yin (陰) shows merit
So again are names and substances.
There is not even a legal body of precepts.
Every mouth shows the same.
[translated by Papago]
All the notes are empty
Name and substance again
It's not like there's a legal system
Every mouth shows the same.
[translated by Kakao]
All notes () are public
Name and material [] again
There is no law of the system ()
All mouths (such as the ones) show that.
이 법과 그리고 그 밖의 법은
이름을 가지고 말하게 되지만
이 이름이 있는 모든 법도
부처님께서는 모두가 공하다 했나이다.
[translated by Google]
This law and other laws
I'm going to say it by name
All laws with this name
The Buddha said that everyone is empty.
[translated by Papago]
This law, and other laws,
I'm going to say it with my name
All laws with this name on them
Buddha said that everyone is fair.
[translated by Kakao]
This and other laws
I'll say it with my name
every law with this name
The Buddha said that everyone was empty.
비유하면 큰 요술쟁이가
변화로 갖가지 형상을 만들 때에
중생이라는 시설도 없고
목숨도 사람도 없는 것과 같나이다.
[translated by Google]
By analogy, the great magician
When making various shapes through change
There is no facility for middle life.
It is as if neither life nor man exist.
[translated by Papago]
If you compare it to paraphrase
When you make various shapes with changes,
There's no such thing as a medium
There is no life or man.
[translated by Kakao]
A big magician likens it
all kinds of the shapes are made with change
There's no facility for regeneration
It's like no life or people.
비유하면 마치 그림을 잘 그리는 이가
흰 코끼리의 몸을 그리면서
팔다리의 뼈마디를 다 비슷하게 하고
높낮이도 또한 그렇게 하나이다.
[translated by Google]
By analogy, it is like a person who paints well.
while drawing the body of a white elephant
All the bones of his limbs are the same,
The height is also the same.
[translated by Papago]
It's like someone who's good at drawing
While drawing the body of a white elephant,
Make the bones of your arms and legs look similar
The height is also one like that.
[translated by Kakao]
It's like a good drawing person
I'm gonna paint the body of a white elephant
all the bones of the limbs are similar
High and low is also one of them.
이와 같은 모든 음(陰)과 계(界)와
모든 감관 12입(入)은
모두 허깨비로부터 생긴 것임을
여래께서는 말씀하셨나이다.
[translated by Google]
All these yin (陰) and precepts (界)
All the senses 12 mouths (入)
that it all came from a ghost
The Tathagata has said
[translated by Papago]
All of these notes and systems,
All 12 mouthfuls of emotionally
It's all from a ghost
Yeorae said.
[translated by Kakao]
All these notes () and systems ()
All 12 incomings ()
All of them are from the hermit
She said, yes.
실로 높고 낮은 모양은 없고
어리석은 이의 눈을 미혹시킬 뿐이니
이 법계(法界)는 평등하건만
어리석은 이가 스스로 미혹되나이다.
[translated by Google]
Indeed, there is no high and low shape
It only deceives the eyes of fools
Although this legal world is equal,
A fool deceives himself.
[translated by Papago]
There's no high or low shape
It's just bewitching the eyes of a fool
This law is equal
The foolish man is bewitched by himself.
[translated by Kakao]
There's really no high, low shape
It only deludes the eyes of the foolish
This law (law) is equal
The foolish man is deluded by himself.
원컨대 저희들도 장차
최상의 고요한 보리 깨치게 되어
묘한 법 바퀴 굴리게 됨이
부처님께서 지금 굴리는 것과 같게 하소서.
[translated by Google]
Hopefully, we will
The best quiet barley has been awakened
It's a strange thing to roll the wheel
Let it be as the Buddha rolls now.
[translated by Papago]
I hope that in the future,
To wake up the quietest barley,
How to roll the wheel of a strange law
Let the Buddha do the same as he does now.
[translated by Kakao]
I'm sure we'll be able to
to be awakened to the best still barley
The strange law that rolls
Let the Buddha roll like he is rolling now.
그때 세존께서는 저 사천왕천들이 깊이 귀의하는 마음이 있음을 아시고 곧 빙그레 웃으시자 그 부처님 입 안에서는 갖가지 5색 광명이 나왔다.
[translated by Google]
At that time, the Blessed One, realizing that the Four Heavenly Kings and Heavenly Fathers have a deep heart, smiled, and from within the Buddha's mouth, five different colors of light came out.
[translated by Papago]
At that time, Sejon knew that those Sacheonwangcheon Stream had a deep mind to return to, and soon smiled, and various five-color lights came out from the Buddha's mouth.
[translated by Kakao]
At that time, Sejon knew that the Sacheon Wangcheon had a deep mind and soon laughed and there were various five colors of light in the Buddha's mouth.
저들은 장차 오는 세상에
부처님의 도를 이루게 되어
그 명호 대지(大持)라 하리니
세간에서는 최상이 되리라.
[translated by Google]
They are in the world to come
to achieve the Buddha's Way
I will call it the Great Land (大持).
You will be the best in the world.
[translated by Papago]
They're going to live in the future
for the purpose of Buddha's principles
It's called The8's earth
It will be the best in the world.
[translated by Kakao]
They're going to be in the future
to the Lord of the Buddha
The Great Land of the Name
It will be the best in the world.
14) 삼십삼천수기품(三十三天授記品)
[translated by Google]
14) Thirty-three thousand flags
[translated by Papago]
14) 33,000 pieces of writing
[translated by Kakao]
14) Thirty-three thousand handicrafts ()
만일 부처님의 행과 보살의 행을 행한 이가
중생을 이롭게 하고 방일하지 않으면
그 보살들은 바로 여래의 제자이나
마치 허깨비와 같나이다.
[translated by Google]
If a person who has practiced the Buddha's and Bodhisattva's
If you benefit sentient beings and do not visit Japan
Those Bodhisattvas are disciples of the Tathagata.
You are like a ghost.
[translated by Papago]
If the Buddha and the Bodhisattva have done their deeds,
If you don't visit Japan after benefiting the people,
The Bodhisattva is a disciple of Buddha,
He is as old as a thrush.
[translated by Kakao]
If the man who performed the Buddha's line and the Bodhisattva
If you do not benefit from the regeneration and leave
The Bodhisattvas are the only ones
It's like a raven.
선서․길잡이인 자연의 지혜[自然智]와
10력과 대비(大悲)며 지혜가 한량없고
지혜가 자재하여 세간에서 으뜸가는
그 부처님의 그러한 것도 허깨비와 같나이다.
[translated by Google]
Nature's wisdom as an oath and guide
It is in contrast with the ten powers, and wisdom is limitless.
Wisdom is free and the best in the world
That Buddha is like a ghost.
[translated by Papago]
Nature's Wisdom as an Oath and Guide,
He's got 10 powers, he's got no wisdom
the highest in the worldly wisdom
Such a thing of the Buddha is the same age as a ghost.
[translated by Kakao]
with the wisdom [self] of the guide nature
with ten powers and a great contrast, and no wisdom
wisdom is the most important thing
Is that the Buddha's like a hermit.
부처님․세존께서 말씀하신 법과
시원하고 고요하며 의지할 바 없는
열반을 얻는 법과 열반과 같은
그것들도 허깨비와 같나이다.
[translated by Google]
The teachings of the Buddha and the Blessed One
Cool, serene and unreliable
How to attain nirvana and the same as nirvana
They too are like ghosts.
[translated by Papago]
Buddha and Sejon's law
It's cool, calm, and irrelevant
How to get nirvana and how to get nirvana
They are the same age as the scoundrels.
[translated by Kakao]
Buddha, the law that Sejon told you
cool, still, and irresistible
How to get nirvana and how to get nirvana
They are like a rash.
선서이시여, 법에는 아무 것도 없어서
모두가 허깨비와 같은 성품이며
이 부처님의 법과 지혜에서도
저희들은 모두 의심이 없나이다.
[translated by Google]
Oath, there is nothing in the law
Everyone is like a ghost
In this Buddha's law and wisdom,
We all have no doubts.
[translated by Papago]
Oath, there's nothing in the law
Everyone has the same personality as a scarecrow
In the laws and wisdom of this Buddha,
We all have no doubts.
[translated by Kakao]
Oath, there is nothing in the law
Everyone is a character like a raven
In the law and wisdom of this Buddha
We all have no doubt.
저희들은 늘 부처님과 같은 이가 되기를 원하며
온갖 법을 보지만 역시 허깨비와 같고
저희들은 이 부처님의 경계를 행하면서
성불하기를 원하는 데에도 의심이 없나이다.
[translated by Google]
We always want to be like the Buddha.
I see all kinds of laws, but I'm still like a ghost
As we exercise the boundaries of this Buddha,
I have no doubts about wanting to be successful.
[translated by Papago]
We always want to be like Buddha
He sees all kinds of laws, but he's like a ghost
We're on the alert of this Buddha
There is no doubt in wanting to be a saint.
[translated by Kakao]
We always want to be like Buddha
I see all sorts of laws, but I'm like a rash
We have to be on the border of this Buddha
There is no doubt about wanting to pay the holy debt.
그때 세존은 8억의 삼십삼천들이 깊이 귀의하는 마음을 내며 믿고 좋아하는 것을 아시고 나서 곧 빙그레 웃으셨다.
[translated by Google]
At that time, the Blessed One smiled brightly as soon as he realized what the thirty-three thousand of 800 million people believed and liked with a deep sincerity.
[translated by Papago]
At that time, Sezon smiled soon after learning that 800 million and 33,000 people believed and liked deeply.
[translated by Kakao]
At that time, Sejon laughed at 800 million people, knowing that they believed and liked deeply and deeply.
장차 오는 세상의 근주겁(近住劫) 동안
가장 훌륭하게 설법한 이 중에서도 훌륭한 이가 되리니
그 훌륭한 복을 지닌 이들은 모두 같은 명호로
인타라당왕(因陀羅幢王) 부처님이라 하리라.
[translated by Google]
During the eons of the world to come
He will be the best among those who have preached the best.
All those who have such great fortune are under the same name.
King Intaradang (因陀羅幢王) will be called the Buddha.
[translated by Papago]
During the future of the world,
He will be the greatest of these who have ever precepts
Those who have great blessings are all the same Myeongho
It will be called the Buddha of King Intaradang.
[translated by Kakao]
during the coming days of the world (the coming days)
I will be the best of the best men
All those who have such good blessings are all in the same name
I will say that he is the Buddha of the Intarradang.
15) 야마천수기품(夜摩天授記品)
[translated by Google]
15) Yama Tenshugi Product (夜摩天授記品)
[translated by Papago]
15) Yamaten Water Supplies
[translated by Kakao]
15) Yamacheon handicrafts ()
매우 기이하신 여래께서는 세속의 이치[世諦]와 첫째가는 이치[第一義]를 능히 아시며 이 두 가지를 잘 알면 다시 다른 것은 없다. 저 부처님 세존은 그 공한 법을 잘 알고 보시며 간택할 줄을 잘 아시고 상응하는 것도 잘 증득하셨기 때문에 살바야(薩婆若)라 하시게 된다.
[translated by Google]
The very curious Tathagata is able to understand the worldly principles and the first principles, and if you know these two things well, there is no other difference. That Buddha, the Blessed One, knows and sees the dharma very well, knows how to choose well, and has also well learned the corresponding thing, so he is called Salvaya (薩婆若).
[translated by Papago]
Yeorae, who is very strange, knows the world's reason and the first family's reason well, and if you know these two well, there is no difference again. That Buddha Sejon is called Salvaya because he knows how to choose, and has acquired corresponding things well.
[translated by Kakao]
The very strange lady knows the reason [] of the world and the first one [one] and knows these two things well, and there is nothing else again. The Buddha, Sejon, knows the law of the public, knows the way to reclaim it, and has earned the corresponding thing well, so he is called Salvaya ().
무엇을 세속의 이치라 하는가 하면, 모든 세속에서 나고 죽고 하며 행하게 되는 것이니 이 모든 법은 다 환히 알 수 있다. 첫째가는 이치라 함은 말[言說]이 없어서 아는 이도 없고 마음으로 행할 것도 아니다. 아는 것이 없기 때문에 말할 수 있는 것도 없고 드러내 보일 것도 없고 깨우쳐 말할 것도 없으며 들을 것도 없다. 말할 것이 없기 때문에 아는 것도 없고 생김이 없고 보임도 없으므로 볼 것도 없다. 시설함이 없고 집착함이 없고 깨달아 알 것도 없고 능히 이르는 것도 없으며 또한 이를 바도 없다.
[translated by Google]
What we call the principles of the world, we are born and die and practiced in all worldly worlds. All these laws can be clearly understood. The first principle is that there are no words [言說], so no one knows, and there is nothing to do with the heart. Because they know nothing, there is nothing to be said, nothing to be shown, nothing to be awakened to, nothing to be said, nothing to be heard. Because there is nothing to say, there is nothing to know; there is nothing to be seen and nothing to see. There is no provision, there is no attachment, there is no understanding, no understanding, no ability to attain, and no knowledge.
[translated by Papago]
What is called secular reason is that it is practiced in all the world, so all these laws are clear. First of all, reason is not something that no one knows or does with the heart because there is no word. There is nothing to say, nothing to show, nothing to enlighten, and nothing to listen to because I don't know anything. Because there is nothing to say, there is nothing to know, there is nothing to see because there is nothing to look at all. There is no facility, no obsession, no realization, no knowledge, no skill, and no hope.
[translated by Kakao]
What is the principle of secularity, and all the laws are known because they are born, die, and do in all the worlds. The first is that Ichi does not have a word [] so there is no one to know and no mind to do it. Because I do not know anything, I can not say anything, I can not see it, I do not have to listen to it. There is nothing to see because there is nothing to say, nothing to know, no appearance, no appearance. There is no facility, no obsession, no knowledge, no ability to reach, and no effort.
‘부처님 법은 가장 훌륭하여 들은 것이 없는 어리석은 범부들은 알지 못하기 때문에 들은 뒤에 놀라고 두려워한다. 그들이 부처님 법에 두려운 마음을 내면 일체지지(一切智智)에서 곧 물러나게 되리니, 모든 하늘과 세간 사람들은 이러한 중생들이 언제나 나고 죽고 하면서 극심한 고통을 받는 것을 가엾이 여겨야 한다’고 하였다.
[translated by Google]
'The Buddha's Dharma is the best, and foolish ordinary people who have not heard of it are amazed and afraid after hearing it because they do not know it. If they develop a fearful mind in the Buddha's Dharma, they will soon be withdrawn from their unity, and all heavenly and worldly people should have pity on seeing these sentient beings constantly being born and dying and suffering excruciating pain.”
[translated by Papago]
'The Buddha's law is the best, so foolish pan-buys who have not heard it do not know, so they are surprised and afraid after hearing it. If they fear the Buddha's law, they will soon be removed from the unity support, so all heaven and the people of the world should always feel sorry for these people who are born and die and suffer severely."
[translated by Kakao]
‘The Buddha’s law is the best and the foolish men who have not heard anything are surprised and afraid after hearing it because they do not know. If they fear the Buddha's law, they will soon be withdrawn from all support, so all heavens and the people of the world should feel sorry for these regenerations to suffer extreme pain as they are always me and die. "
그때에 야마천은 곧 게송으로써 부처님을 찬탄하였다.
[translated by Google]
At that time, Yamaten immediately praised the Buddha with a verse.
[translated by Papago]
At that time, Yamacheon praised the Buddha by singing a crab song.
[translated by Kakao]
At that time, Yamacheon soon praised Buddha by the king.
세속 이치의 모든 법을 자세히 살핀 뒤에
부처님께서는 세간의 이익을 위하여 자세히 말씀하셨지만
중생들이 생사를 좋아하고 집착하여
세간의 8법(法)을 여의지 못하나이다.
[translated by Google]
After examining all the laws of the world,
The Buddha spoke in detail for the benefit of the world.
Middle-aged people like life and death and are obsessed with it
I can't stand the 8 laws of the world.
[translated by Papago]
After examining all the laws of worldly reason,
Buddha spoke in detail for the good of the world,
People like life and death and are obsessed
The eight laws of the world are not lost.
[translated by Kakao]
After a close examination of all the laws of secular reason
The Buddha spoke in detail for the sake of the public
The middle-aged are fond of life and death
The eight laws of the public are not available.
이른바 이익[利]과 손해[衰]와 비난[毁]과 칭찬[譽]과
칭송함[稱]과 나무람[譏]과 괴로움[苦]과 즐거움[樂]인데
이익을 얻으면 곧 기쁨을 내고
이익을 잃으면 곧 성을 내게 되며
그 밖의 말할 바도 알 수 있나니
세간에선 모두 이 여덟 가지 법을 따르나이다.
[translated by Google]
The so-called gain [利] and damage [衰], blame [毁], praise [譽]
It is praise [稱], reproach [譏], suffering [苦], and joy [樂].
If you make a profit, you will soon be happy
If you lose your profits, you will soon become angry.
Can you tell me anything else
Everyone in the world obeys these eight laws.
[translated by Papago]
the so-called benefits and losses and accusations and praise
Praise, reproach, pain, joy
If you make a profit, you'll be happy
If you lose your profit, you lose your temper
I don't know what else?
All the people follow these eight laws.
[translated by Kakao]
with the so-called profit [], the loss [], the accusation [] and the praise []
It's admirable [], it's admirable [] and it's adversity [] and pleasure []
If you get the benefit, you'll have the joy
If you lose your profits, you will soon become angry
Can you tell me anything else?
All eight laws are followed by the public.
세속 이치 속에서 진리를 말하는 이
그는 뒤바뀐 지혜인 줄 알아야 하며
부정(不淨)한 즐거움에서 즐거움의 깨끗함을 말하고
나 없는 가운데서 나라고 말하며
무상(無常)한 법에서 항상함을 말하나니
이 모양 속에 머물면서 집착하나이다.
[translated by Google]
The one who speaks the truth in the world
He must know that wisdom has been changed
It speaks of the purity of pleasure out of unclean pleasure.
Saying that you are me in the absence of me
He speaks of always doing in the impermanent dharma
Staying in this shape and clinging to it.
[translated by Papago]
a man who speaks truth in worldly reason
He needs to know it's reversed wisdom
It's about the cleanliness of the joy out of the unclean joy
Saying it's me without me
It is said that the law is always free
Staying in this shape is one obsession.
[translated by Kakao]
the one who speaks the truth in the worldly sense
He must be known to be a reversed wisdom
In denial () one's pleasure, it speaks of the cleanness of pleasure
You said I was in the middle of my absence
Is there always a law that says nothing?
He is obsessed with staying in this shape.
어리석은 범부는 세간 낙(樂)을 탐내므로
더욱 끝없는 갖은 고통 받게 되나니
만일 어떤 이가 그 불법 가운데서
뒤바뀌지 않음을 사실대로 관찰하고
모든 존재[有] 버리고 열반에 들면
마치 독사가 옛 허물을 벗는 것 같나이다.
[translated by Google]
A foolish commoner covets worldly pleasures,
He will suffer even more endlessly.
If anyone in the midst of the iniquity
Observe the fact that it does not change
If you give up all existence and enter Nirvana,
It is like a viper that sheds its old skin.
[translated by Papago]
The foolish bum covets the pleasures of the world
I'm going to suffer more and more
If a person is in the middle of that illegal act,
and observe the truth that it doesn't change
If you abandon all existence and enter Nirvana,
It's like a serpent shedding its old skin.
[translated by Kakao]
The foolish man covets the shimmering of the world
and the endless suffering
If someone is in the middle of the illegal
I'm going to see the truth that it's not reversed
all beings [] and in Nirvana
It's like a viper taking off his old fault.
모든 법은 체성(體性)이 없고
공하여 모양 없음이 제일가는 이치이니
만일 이 법을 듣고 좋아하게 되면
반드시 위없는 훌륭한 보리 얻으리다.
[translated by Google]
All laws have no body
Being empty and having no shape is the best reason.
If you hear this Dharma and like it
You will surely get excellent barley.
[translated by Papago]
All laws have no physical properties
It's the best thing to be fair and square
If you listen to this law and like it,
I shall get good barley without fail.
[translated by Kakao]
All laws have no somaticity
The most important thing is that the shape is not empty
If you're liking this law
You will surely get a good barley without a stomach.
그때 세존은 저 4억의 야마천들이 깊이 귀의하는 마음을 내며 믿고 좋아하는 것을 아시고 곧 빙그레 웃으셨다.
[translated by Google]
At that time, the Blessed One, knowing what those 400 million Yama celestial bodies believed and liked with a deep sincerity, immediately smiled.
[translated by Papago]
At that time, Sezon smiled knowing that those 400 million Yamacheon Stream believed and liked deeply.
[translated by Kakao]
At that time, Sejon knew that the 400 million Yamacheons were deeply listening and believing and loving, and soon laughed.
이들은 훌륭하게 나에게 공양하고
법답게 저마다 수기를 받았나니
장차 오는 세상의 성수겁(星宿劫) 동안에
최상의 도를 이루리라.
통합뷰어
이와 같은 여래 40억이나 되며
부처님 명호는 다 같이 정지존(淨智尊)이리니
한량없는 중생들을 깨우칠 것이니라.
[translated by Google]
They make great offerings to me
Did you receive a handicraft as per the law?
During the holy ages of the world to come
I will achieve the best way
There are 4 billion Tathagata like this.
The Buddha's names are all together.
It will awaken the limitless sentient beings.
[translated by Papago]
These people have made a great contribution to me
Each of us received his own handwriting, according to the law
during the high seas of the world in the future
I will do my best.
It's worth 4 billion won
Buddha's Myungho is a still zone
He will enlighten the limitless creatures.
[translated by Kakao]
They exalted me with great grace
Is it legal that each of them received a handwriting?
during the coming world's holy waters ()
I will achieve the best.
It's worth 4 billion
The Buddha's name is all the same
to enlighten the poor of the middle class.


■ 영-중-일-범-팔-불어 관련-퀴즈
[wiki-bud] Taizan Maezumi
[san-chn] ālekha 壞心
[san-eng] paripracc.h $ 범어 to enquire
[pali-chn] sūkara-maddava 旃檀耳
[pal-eng]
[Eng-Ch-Eng] inverted 顛倒
[Muller-jpn-Eng] 含情 ガンジョウ containing sentience
[Glossary_of_Buddhism-Eng] SHIN BUDDHISM☞
See: Jodo Shinshu School.

[fra-eng] ensorcelés $ 불어 bewitched


■ 암산퀴즈


353* 635
786335 / 841


■ 다라니퀴즈

구족수화길상광명대기명주총지 37 번째는?
자비주 24 번째는?
성관자재보살 명호 102 번째는?




37 모든 종자․뿌리․꽃술․싹․줄기․가지․잎․꽃․열매․약․곡식․정기․자양분 등을 증장시켰으며,
이갈타, 黳羯他<三十七>
ekartha,
(~!~) 어떠한 파괴로부터도 보호해주는 이시여!
『대승대집지장십륜경』
♣0057-001♧


24
이 때에
관세음보살께서
이 주문을 설하시고 나니
대지(大地)는
여섯가지로 진동하고
하늘에서 보배의 꽃이 흩뿌려져 내려,
10방(十方)의 모든 부처님께서는
다 환희하시고
하늘의 마군이와 외도들은
놀라고 두려워 하여
털이 곤두섰으며
이 법회에
모인 일체 대중은 도과(道果)를 각기 증득하였으니
혹 수다원과(湏陁洹果)를 얻었으며,
혹 사다함과(斯陁含果)를 얻었으며,
혹 아나함과(阿那含果)를 얻었으며,
혹 아라한과(阿羅漢果)를 얻었으며,
혹은 환희지(歡喜地)를 얻었으며,
혹은 이지(二地)· 삼지(三地)
내지 제 십지(第十地)인 법운지(法雲地)를 얻었으며,
헤아릴 수 없이 많은 귀신과
여러 종류 중생이
다 보리심을 일으켰다.
● 사바사바(살바살바) 薩婆薩婆<二十四> sar va sar va
『불설천수천안관세음보살광대원만무애대비심다라니경』
♣0294-001♧


102
달- 마 난 바라 바가다 라
達哩麽<二合><引>鉢囉<二合>嚩訖哆<二合引>囉<一百二>
『성관자재보살일백팔명경』
♣1122-001♧







■ 삼매_게송퀴즈


■ 오늘의 게송
[102일째]
청정법륜불가설 $ 102▲無盡無盡為 一 ● 出生, ○□□□□,勇,種,哀,不

□□□□□□□, 勇猛能轉不可說,
種種開演不可說, 哀愍世間不可說。
□□□□□□□, 용맹능전불가설,
종종개연불가설, 애민세간불가설。

청정한 법 바퀴를 말할 수 없고
용맹하게 굴리는 일 말할 수 없고
갖가지로 연설함을 말할 수 없고
세간을 슬피 여김 말할 수 없네.



[103째]
불가언설일체겁 $ 103▲出生出生為 一 ● 無我, ○□□□□,讚,不,不,不

□□□□□□□, 讚不可說諸功德,
不可說劫猶可盡, 不可說德不可盡。
□□□□□□□, 찬불가설제공덕,
불가설겁유가진, 불가설덕불가진。

말로 할 수 없는 여러 겁 동안
말할 수 없는 공덕 찬탄할 적에
말할 수 없는 겁은 다할지언정
말할 수 없는 덕은 다할 수 없고





●K1298_T1005.txt★ ∴≪A대보광박누각선주비밀다라니경≫_≪K1298≫_≪T1005≫
●K0022_T0310.txt★ ∴≪A대보적경≫_≪K0022≫_≪T0310≫
●K0552_T1523.txt★ ∴≪A대보적경론≫_≪K0552≫_≪T1523≫

법수_암기방안


102 heart 心臟 【심장】
103 스토막 stomach 胃 【위】
37 종지뼈 ( the kneecap, / the patella무릎 종지뼈)
24 집게(INDEX finger~검지 식지)
102 heart 心臟 【심장】

224155
935

○ 2019_1004_145814_can_Ar26


○ 2019_1004_152813_can_Ab27


○ 2019_1004_150213_can_bw24_1


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○ 2019_1004_165615_can_CT38


○ 2019_1004_150029_can_AB7


○ 2019_1004_170642_can_exc


○ 2019_1004_164303_can_ct18



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