『대반야바라밀다경』
K0001
T0220
제479권
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참조자료를 붙여 자유롭게 연구하는 내용을 적는 공간입니다.
대장경 열람은 위 부분을 참조해주십시오.
● 자료출처 불교학술원 기금 후원안내페이지
『대반야바라밀다경』 ♣0001-479♧
제479권
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『대반야바라밀다경』 ♣0001-479♧
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◆vkjd7020
◈Lab value 불기2566/11/24 |
○ 2018_0418_120541_nik.jpg ○ [pt op tr] 예술작품 사진 공양, 나무불, 나무법, 나무승 John Singer Sargent-mrs-john-william-crombie-minna-watson Artist: John Singer Sargent from https://en.wikipedia.org/wiki/John_Singer_Sargent Title : mrs-john-william-crombie-minna-watson Info Permission & Licensing : Wikiart ● [pt op tr] fr ○ 2016_1008_150604_can.jpg ○ [pt op tr] 꽃 공양, 나무불, 나무법, 나무승 ○ [pt op tr] 아름다운 사진 공양, 나무불, 나무법, 나무승 Vista_de_Los_Alanos_en_Zuriza Español: Vista del valle de Zuriza, con los Alanos a la derecha. Achar de Alanos en primer plano. Author aherrero Permission & Licensing : Wikipedia ● [pt op tr] fr ♥Tehuacán-Cuicatlán Mexico ○ 아름다운 풍경사진 공양, 나무불, 나무법, 나무승 With the image 'Google Earth & Map data: Google, DigitalGlobe' ○상세정보=> https://buddhism007.tistory.com/12206 Herbert Leonard - Jaloux De Vous ♥단상♥ |
문서정보 ori https://buddhism0077.blogspot.com/2022/11/2566-11-24-k0001-479.html#7020 sfed--대반야바라밀다경_K0001_T0220.txt ☞제479권 sfd8--불교단상_2566_11.txt ☞◆vkjd7020 불기2566-11-24 θθ |
■ 선물 퀴즈
방문자선물 안내페이지
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3종 지관의 하나.
천태종에서
인승(人乘)ㆍ천승(天乘)의 5계(戒)ㆍ10선(善)과 같은 얕은 것으로부터
불승(佛乘)인 실상(實相)의 깊은 이치에 향하거나,
혹은 반대로 깊은 것으로부터 얕은 데로 향하거나,
바로 처음부터 실상을 관하는 등,
별로 일정한 법칙을 쓰지 않고 지관을 행하는 것.
답 후보
● 부정지관(不淨止觀)
분단윤회(分段輪廻)
분별식(分別識)
분제승(分諸乘)
불가설(不可說)
불공견삭관음(不共羂索觀音)
불공성취(不空成就)
ॐ मणि पद्मे हूँ
○ [pt op tr]
■ 음악
Edith Piaf - Avec Ce Soleil
Julio Iglesias - Je N'ai Pas Changé (No Vengo Ni Voy)
Yves Montand - Les Cireurs De Souliersde Broadway
Robert Charlebois - Mourir De Jeuness
JEREMY FREROT - Revoir
Alain Barriere - La Terre Tournera Sans Nous
Michel Delpech - Le Petit Rouquin
■ 시사, 퀴즈, 유머
뉴스
퀴즈
퀴즈2
유머
■ 한자 파자 넌센스 퀴즈
子 ■ ( 아들 자 )
016▲ 子丈才叉彳 ■ 자장재차척 16 ( 아들 자 )( 어른 장 )( 재주 재 )( 갈래 차 / 작살 차, 비녀 채 )( 조금 걸을 척 )
003▲ 丂 丩九几乃 ■ 교구구궤내 3 ( 공교할 교 / 숨 내쉴 고 )( 얽힐 구 / 얽힐 교 )( 아홉 구 / 모을 규 )( 안석 궤 / 책상 궤 )( 이에 내 / 노 젓는 소리 애 ) 재춘법한자
【 】 ⇄✙➠
일본어글자-발음
중국어글자-발음
■ 영어단어 넌센스퀴즈- 예문 자신상황에 맞게 바꿔 짧은글짓기
■ 번역퀴즈
번역
번역연습(기계적 번역내용 오류수정 연습)
■ 영-중-일-범-팔-불어 관련-퀴즈
[wiki-bud] Buddhism in the Netherlands
[san-chn] apakāra-karaṇa 不饒益
[san-eng] dhātā $ 범어 supporter
[pali-chn] ālaya 藏
[pal-eng] visa.mvaadetvaa $ 팔리어 abs. of visa.mvaadetihaving deceived; having lain; having broken one's word.
[Eng-Ch-Eng] 中邊分別論 The Zhongbian fenbie lun; abbreviated as Zhongbian lun 中邊論 and also known as the Bian zhongbian lun 辯中邊論: the Madhya^nta-vibha^ga (Analysis of the Middle and the Extremes). A seminal Yoga^ca^ra text that is traditionally said to be a writing of Maitreya 彌勒 with Vasubandhu's commentary, but is considered by scholars to more likely be the joint effort of Asan%ga 無著 and Vasubandhu 世親. The special focus of this text is on the Yoga^ca^ra articulation of the meaning of mistaken discrimination 虛妄分別 vs. the meaning of emptiness of inherent nature 空性, with the aim of breaking attachment to extreme notions of emptiness 有 and existence 無. There are two Chinese translations: (1) Three fascicle translation by Xuanzang (T 1600.31.464-477). (2) Two fascicle translation by Parama^rtha 真諦 (T 1599.31.451a-463)
[Muller-jpn-Eng] 行樹 ギョウジュ rows of trees\n\nゴウジュ\nrows of trees
[Glossary_of_Buddhism-Eng] GREAT COMPASSION MANTRA☞
Syn: Dharani of the Most Compassionate One.
See also: Avalokitesvara.
The Great Compassion Mantra is very popular among Mahayana
Buddhists, both clergy and laymen. It is associated with the
Bodhisattva Avalokitesvara. The mantra is part of the daily liturgy
recited by most Mahayana Buddhists in Asia. According to Buddhist
teachings, anyone reciting this mantra will have his wholesome wishes
fulfilled.
“Why is it called the ‘Great Compassion Mantra?’ Because its compassion can relieve living beings of all their suffering and difficulty.
Because it relieves suffering and bestows happiness, it’s called the
Great Compassion Mantra.”
In the Sutra of the Great Compassion Heart Dharani, the Bodhisattva
Avalokitesvara (Kuan Yin) said to the Buddha:
“Great Honored Teacher! If any sentient being should assiduously recite the Great Compassion Mantra and still descend upon the Three
Evil Paths, I vow not to attain Buddhahood. If any practitioner should
assiduously recite the Great Compassion Mantra and fail to be reborn
in the lands of the Buddhas, I vow not to attain Buddhahood. If any
practitioner should assiduously recite the Great Compassion Mantra
and not achieve innumerable samadhis and great eloquence, I vow not
to attain Buddhahood. If anyone should recite the Great Compassion
Mantra and not have all the wishes and hopes of his present life fulfilled, this dharani cannot be called the Great Compassion Dharani!
The only exceptions are wishes which are unwholesome and those
made when the Mind is not utterly sincere.”
Illustrative story:
“There was once man who recited the great compassion Dharani for
about twelve years … every day at least 108 times, and sometimes
many more times … Once, while travelling, he stopped for the night
at an inn. The innkeeper was a thief [who] just sat in his inn and
waited for rich guests to come by. He would give them a fine room,
a strong dose of drugged wine, and then, in the middle of the night
… he would sneak into their rooms to rob them and sometimes even
murder them. The man who recited the great Compassion Dharani
believed in the Buddha, however, and so he didn’t drink the wine …
At about one o’clock in the morning, he heard someone slowly open
the door and sneak into his room. Opening his eyes just a crack,
he saw the glint of a butcher’s shiny blade flash in the moonlight.
‘Someone means to kill me,’ he thought, paralyzed with fear. At that
very moment, there was a knock on the door. The would-be murderer
quickly put the blade behind his back and went to the door. ‘Who
is it?’ he whispered. ‘My name is Dou Shu Peng,’ came the reply.
Peeking through the keyhole, the innkeeper saw a large man dressed
in a policeman’s uniform. ‘What do you want?’ he asked nervously. ‘I
have come to visit my friend who is staying in this room. Won’t you
please tell him to stop by my house tomorrow morning for breakfast?’
‘Yes, I’ll do that,’ said the innkeeper and the policeman left … The
innkeeper decided he had best do no murdering that night. The next
morning the innkeeper told the guest, ‘A friend of yours named Dou
Shu Peng was by last night. He came to invite you to his house for
breakfast.’ ‘Dou Shu Peng…?’ said the guest, and then he remembered that in the Great Compassion Dharani, there is a line ‘Dou Shu
Peng’. ‘Yes!’ he exclaimed, ‘I do have such a friend. I was just on my
way to meet him.’ ”
[fra-eng] déchiffrent $ 불어 decipher
■ 암산퀴즈
989* 357
122385 / 615
■ 다라니퀴즈
구족수화길상광명대기명주총지 3 번째는?
자비주 16 번째는?
성관자재보살 명호 4 번째는?
03 불법을 지키려는 뜻을 잊지 않도록 증장시키며,
참참포, 讖讖蒱<三>
ksud ksam bhu,
대지를 흔드는 지장
『대승대집지장십륜경』
♣0057-001♧
16
○ 만일 비구·비구니·우바새·
우바이·동남·
동녀가
이 주문을 외우고 지니려면,
모든 중생에게 자비심을 일으키고
먼저 마땅히 저(관세음보살)를 향해
이러한 원을 발해야 하나이다.
○ 대비하신 관세음보살께 귀의합니다.
제가 빨리 모든 법을 알기를 원하옵니다.
南無大悲觀世音 願我速知一切法
나무대비관세음 원아속지일체법
○ 대비하신 관세음보살께 귀의합니다.
제가 일찍 지혜의 눈을 얻기를 원하옵니다.
南無大悲觀世音 願我早得智慧眼
나무대비관세음 원아조득지혜안
○ 대비하신 관세음보살께 귀의합니다.
제가 빨리 일체 중생을 제도하기를 원하옵니다.
南無大悲觀世音 願我速度一切衆
나무대비관세음 원아속도일체중
○ 대비하신 관세음보살께 귀의합니다.
제가 일찍 좋은 방편을 얻기를 원하옵니다.
南無大悲觀世音 願我早得善方便
나무대비관세음 원아조득선방편
○ 대비하신 관세음보살께 귀의합니다.
제가 빨리 지혜의 배에
올라타기를 원하옵니다.
南無大悲觀世音 願我速乘般若舩
나무대비관세음 원아속승반야선
○ 대비하신 관세음보살께 귀의합니다.
제가 일찍 고통의 바다[苦海]를 건너기를 원하옵니다.
南無大悲觀世音 願我早得越苦海
나무대비관세음 원아조득월고해
○ 대비하신 관세음보살께 귀의합니다.
제가 빨리 계(戒)가 충족된 도(道)를 얻기를 원하옵니다.1)
南無大悲觀世音 願我速得戒足道
나무대비관세음 원아속득계족도
○ 대비하신 관세음보살께 귀의합니다.
제가 일찍 열반산에
오르기를 원하옵니다.
南無大悲觀世音 願我早登涅槃山
나무대비관세음 원아조등열반산
○ 대비하신 관세음보살께 귀의합니다.
제가 빨리 무위의 집[無爲舍]에
들기를 원하옵니다.
南無大悲觀世音 願我速會無爲舍
나무대비관세음 원아속회무위사
○ 대비하신 관세음보살께 귀의합니다.
제가 일찍 법성신(法性身)과 같아지기를 원하옵니다.
南無大悲觀世音 願我早同法性身
나무대비관세음 원아조동법성신
○ 제가 만약 칼산[刀山]지옥을 향하게 되면
칼산[刀山]이 저절로 꺾어지이다.
我若向刀山 刀山自摧折
아약향도산 도산자최절
○ 제가 만약 화탕(火湯)지옥을 향하게 되면
화탕(火湯)이 저절로 사라지이다.
我若向火湯 火湯自消滅
아약향화탕 화탕자소멸
○ 제가 만약 지옥을 향하게 되면
지옥이 저절로 없어지이다.
我若向地獄 地獄自枯渴
아약향지옥 지옥자고갈
○ 제가 만약 아귀를 향하게 되면
아귀는 저절로 배가 불러 만족해지이다.
我若向餓鬼 餓鬼自飽滿
아약향아귀 아귀자포만
○ 제가 만약 수라를 향하게 되면
나쁜 마음은 저절로 길들여지이다.
我若向修羅 惡心自調伏
아약향수라 악심자조복
○ 제가 만약 축생을 향하게 되면
저절로 큰 지혜를 얻어지이다.
我若向蓄生 自得大智慧
아약향축생 자득대지혜
● 살바보다남마마가(나마바가) 薩婆菩多那摩婆伽<十六> sar va bhu ta na ma va ga
『불설천수천안관세음보살광대원만무애대비심다라니경』
♣0294-001♧
4
아노바라 바다 사바 가 라타
阿努鉢囉<二合>鉢哆<二合>娑嚩<二合>迦<引>囉他<四二合>
『성관자재보살일백팔명경』
♣1122-001♧
■ 삼매_게송퀴즈
■ 오늘의 게송
[328일째]
지계청정불가설 $ 070■ ■持 成起一智修 菩修彼彼無
070▲ 諦羅諦羅為 一 ● 偈羅, ○□□□□,心,讚,愛,成
□□□□□□□, 心意清淨不可說,
讚歎諸佛不可說, 愛樂正法不可說,
□□□□□□□, 심의청정불가설,
찬탄제불불가설, 애요정법불가설,
계행이 청정함을 말할 수 없고
마음이 깨끗함을 말할 수 없고
부처님 찬탄함을 말할 수 없고
바른 법 좋아함을 말할 수 없고
[329째]
성취제인불가설 $ 071▲偈羅偈羅為 一 ● 窣步羅, ○□□□□,無,具,住,起
□□□□□□□, 無生法忍不可說,
具足寂靜不可說, 住寂靜地不可說,
□□□□□□□, 무생법인불가설,
구족적정불가설, 주적정지불가설,
참는 일 성취함을 말할 수 없고
죽살이 없는 지혜 말할 수 없고
고요함을 갖춘 일 말할 수 없고
고요한 데 머무는 일 말할 수 없고
●K0009_T0225.txt★ ∴≪A대명도경≫_≪K0009≫_≪T0225≫
●K0001_T0220.txt★ ∴≪A대반야바라밀다경≫_≪K0001≫_≪T0220≫
●K0105_T0374.txt★ ∴≪A대반열반경≫_≪K0105≫_≪T0374≫
법수_암기방안
70 장지
71 라선[腡선] = 손금선 /또는 갈고리뼈 (=헤이메이트 HAMATE~갈고리뼈]
3 밥통 【위】
16 겨드랑이 [암핏 armpit]
4 작은창자 【소장】
353073
199
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● 대반야바라밀다경_K0001_T0220 [문서정보]- 일일단상키워드
『대반야바라밀다경』 ♣0001-479♧
[관련키워드]
제479권
■ 본 페이지 ID 정보
불기2566-11-24_대반야바라밀다경-K0001-479
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sfed--대반야바라밀다경_K0001_T0220.txt ☞제479권
sfd8--불교단상_2566_11.txt ☞◆vkjd7020
불기2566-11-24
https://blog.naver.com/thebest007/222937238130
https://buddhism007.tistory.com/18212
htmback--불기2566-11-24_대반야바라밀다경_K0001_T0220-tis.htm
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