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2022년 3월 18일 금요일

불기2566-03-18_자비도량참법-k1512-003


『자비도량참법』
K1512
T1909

제3권

● 한글대장경 해당부분 열람I
● 한글대장경 해당부분 열람II
○ 통합대장경 사이트 안내

○ 해제[있는경우]
● TTS 음성듣기 안내
※ 이하 부분은 위 대장경 부분에 대해
참조자료를 붙여 자유롭게 연구하는 내용을 적는 공간입니다.
대장경 열람은 위 부분을 참조해주십시오.

자료출처 불교학술원 기금 후원안내페이지





『자비도량참법』 ♣1512-003♧




제3권






♥아래는 현재 작성 및 정리 중인 미완성 상태의 글입니다♥

[페이지 내용 업데이트 관련 안내]

❋본문
◎[개별논의]

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❋❋본문 ◎[개별논의]

자비도량참법 제3권

제대법사 집찬

변각성 번역

현과보 제일(顯果報第一)     

출지옥 제이(出地獄第二)

해원석결 제삼(解寃釋結第三)

발원 제사(發願第四)

1. 현과보(顯果報) ①

허물과 근심이 좋은 업과 어기게 하며, 

착하지 못한 업으로 3악도에 떨어져서 

여러 갈래로 헤매다가 

인간에 태어나서도 모든 괴로움을 받는 것은 

모두 과거의 인연으로 말미암는 것이어서 

이 몸 버리고 다른 몸 받아도 잠깐도 쉬지 않느니라. 

선과 악의 두 가지가 

잠깐도 쉬지 아니하고 

과보가 바퀴 돌듯이 

잠시도 쉬지 아니하며, 

빈부귀천은 업을 지은 대로 받는 것이라, 

원인이 없이 허망하게 과보를 받는 일이 없느니라. 

경에 말하였으되 

“호화로운 사람과 귀인과 국왕과 장자는 

삼보를 예경하고 승사(承事)한 데서 오는 것이고, 

부귀한 사람은 보시한 데서 오는 것이며, 

장수한 사람은 계행을 지니는 데서 오는 것이고, 

단정한 사람은 인욕하는 데서 오는 것이며, 

근면하여 게으르지 아니한 사람은 정진하는 데서 오는 것이고, 

재주 있고 총명하여 모든 일을 많이 아는 사람은 지혜를 닦은 데서 오는 것이고, 

목소리가 아름다운 사람은 삼보를 찬탄한 데서 오는 것이고, 

몸이 깨끗하고 병이 없는 사람은 자비한 마음에서 오는 것이니라. 

얼굴이 잘생기고 키가 장대한 이는 사람을 공경한 연고며, 

키가 작고 변변치 못한 이는 남을 멸시한 연고며, 

누추하고 못난 사람은 성내기를 좋아한 연고며, 

나면서부터 바보는 공부하지 않은 연고며, 

어리석은 사람은 남을 가르치지 않은 연고며, 

벙어리가 된 사람은 남을 훼방한 연고며, 

남의 심부름꾼이 된 이는 빚을 갚지 않은 연고며, 

얼굴이 못생기고 검은 이는 부처님 광명을 가리운 연고며, 

짐승의 무리에 나는 것은 남을 놀라게 한 연고며, 

용의 무리에 나는 것은 조롱하기를 좋아한 연고며, 

몸에 부스럼이 있는 이는 중생을 때린 연고며, 

사람들이 보고 환희하는 것은 전생에 사람을 보고 환희한 연고니라. 

법문할 때 이간을 하여 못 듣게 하면 귀가 처진 개가 되고, 

법문을 듣고도 마음에 두지 아니하면 귀가 긴 나귀가 되고, 

탐욕이 많아 혼자만 먹으면 에 나며 사람이 되어도 빈궁하며 굶주리고, 

나쁜 음식을 사람에게 먹이면 뒤에 돼지나 말똥구리로 태어나고,  

남의 것을 겁탈하면 뒤에 양의 무리에 태어나서 사람들이 가죽을 벗기어 살을 먹고, 

훔치기를 좋아한 사람은 뒤에 소나 말로 태어나서  람들에게 혹사를 당하느니라. 

3악도가 있게 된 것은 

탐심과 진심과 치심의 삼독이 있는 탓이며 

또 세 가지 악으로 항상 불타게 되나니 

입으로 악을 말하고 

마음으로 악을 생각하고 

몸으로 악을 행하느니라. 

경에 말하였으되 

“작은 선을 가벼이 여겨 복이 없다고 하지 말라. 

물방울이 비록 작으나 

고이면 큰 그릇에 차나니, 

작은 선을 쌓지 않으면 

성인이 되지 못하느니라. 

작은 악을 가벼이 여겨 죄가 없다고 하지 말라. 

작은 악이 쌓이면 몸을 멸할 수 있다”고 하였나니라. 

길흉과 화복이 모두 마음으로 짓는 것이니 

인을 짓지 아니하면 

과보를 얻지 않느니라. 

잠깐 동안 정진하다가는 문득 게으른 생각을 내고, 

잠시 예배하다가는 기운이 견딜 수 없다 하고, 

잠깐 좌선하다가는 곧 쉬어야겠다고 하며, 

혹은 사지를 너무 과로하지 말아야 하고 

잘 조섭하여 피곤을 풀어야 한다면서 

한 번 다리를 뻗고 잠들면 죽은 거나 마찬가지이니,  

이 같아서야 어느 사이에 다시 예배하고 

탑을 쓸고 땅에 맥질하는 등 하기 어려운 일을 하겠는가. 

경에 말씀한 것을 보면 

“조그만 선도 게으름에서 생기는 것이 아니요, 

한 가지 법이라도 교만하고 방일한 데서 얻어지는 것이 아니다” 하였느니라. 

오늘은 평안하나 

내일을 보증할 수 없나니,  

과보가 닥치면 벗어날 수 없느니라. 

우리는 각각 이 뜻을 각오하고 

바르고 곧은 마음으로 다른 생각을 말지니라. 

부처님이 말씀하셨다. 

‘내가 세상에 오래 있으면 

박복한 사람들은 선근을 심지 않고, 

내가 항상 있으리라 믿어 

무상함을 생각지 아니하고, 

착하지 못한 짓을 한량없이 하다가 나중에 후회할 것이며, 

그때는 뉘우쳐도 미칠 수 없느니라. 

흐르는 물은 항상 가득하지 않고

맹렬한 불도 늘 타는 것 아니며

해는 떴다가 어느덧 지고

보름달도 찼다가는 기우나니,

부귀하고 영화로운 이도

덧없음이 이보다 더하느니라. 

마땅히 부지런히 정진하여

부처님께 예배하여라. 

‘선남자여, 

부모에게 효도하고 

스승을 공경하고 

삼보에게 귀의하여 

부지런히 보시ㆍ지계ㆍ인욕ㆍ정진ㆍ선정ㆍ지혜를 닦으며 

자비희사하고 

원수와 친한 이를 평등하게 대하여 차별하지 않으며, 

외롭고 늙은이를 업신여기지 않고, 

비천한 이를 가벼이 여기지 말며, 

다른 이 보호하기를 내 몸과 같이 하여 

나쁜 생각을 내지 말라. 

너희들이 이렇게 수행하면 

이것이 곧 부처님의 은혜를 갚은 것이요, 

3악도를 여의어 다시 고통을 받지 아니하리라.’

오늘날 지성으로 다 같이 간절하게 오체투지하고 

6도 중에서 이미 고통받는 이와 장차 고통받을 이를 위하여 예참하고, 

또한 부모와 사장(師長)과 모든 권속들을 위하여 예참하고, 

또 자신을 위하여 예참하여 간절히 구하되, 

이미 지은 죄는 소멸되고, 

짓지 아니한 죄는 다시 짓지 않게 하여지이다 하고, 

세간의 대자대비하신 부처님께 발원할지니라. 

또 10방의 다함없는 모든 삼보께 귀의하나니, 

바라옵건대 대자대비로 

6도에서 현재에 괴로움을 받거나 

장차 괴로움을 받을 모든 중생을 구호하사 

그 중생들이 곧 해탈을 얻게 하시며,  

신통력으로 악도와 지옥의 업을 끊어서 

그 중생들이 오늘부터 도량에 이르도록 끝내 악도에 떨어지지 않으며, 

고통받는 몸을 버리고 

금강 같은 몸을 얻어 

무량한 네 가지 마음과 

여섯 가지 바라밀을 얻고 네 가지 변재와 

여섯 가지 신통을 뜻과 같이 자재하고 

용맹하게 정진하여 쉬지 아니하며, 

나아가 더 닦아 10지의 행이 원만하고 

다시 일체 중생을 제도하게 하여지이다.(1배)


『자비도량참법』 ♣1512-003♧






◎◎[개별논의] ❋본문




■■■

● 마음의 구조와 기제에 대한 이해의 필요성
https://buddhism0077.blogspot.com/2020/06/2562-02-13-k0694-001.html#007
sfed--불설마요란경_K0694_T0066.txt ☞마요란
sfd8--불교단상_2562_02.txt ☞ ☞● 마음의 구조와 기제에 대한 이해의 필요성
----


■■■

○ 기본적 실험방안과 추가적 실험방안
https://buddhism0077.blogspot.com/2020/06/2562-02-13-k0694-001.html#003
sfed--불설마요란경_K0694_T0066.txt
sfd8--불교단상_2562_02.txt ☞○ 기본적 실험방안과 추가적 실험방안
----






★1★





◆vhny8874

◈Lab value 불기2566/03/18


○ 2019_1105_125451_can_AR35_s12.jpg


○ [pt op tr] 예술작품 사진 공양, 나무불, 나무법, 나무승 paul-gauguin-still-life-with-peaches-1889
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Paul-gauguin
https://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Gauguin
Title : still-life-with-peaches-1889
Info
Permission & Licensing : Wikiart
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○ [pt op tr] 꽃 공양, 나무불, 나무법, 나무승 2612x2084
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Andrew Clarke, human, biped
Free Daffodil Stock Photo
관련링크
● [pt op tr] fr
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○ [pt op tr] 아름다운 사진 공양, 나무불, 나무법, 나무승 Triad_of_Yakushi_Nyorai
Serge Gainsbourg - Le Poinconneur Des Lilas (Live)


♥단상♥








문서정보 ori 
https://buddhism0077.blogspot.com/2022/03/2566-03-18-k1512-003.html#8874
sfed--자비도량참법_K1512_T1909.txt ☞제3권
sfd8--불교단상_2566_03.txt ☞◆vhny8874
불기2566-03-18
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 3정취(三定聚)의 하나. 향상(向上) 진보하여 이상경지(理想境地)에 도달할는지, 타락 퇴보하여 악도에 떨어질는지 결정이 없는 것.

답 후보
● 부정취(不定聚)
분별기(分別起)
분소의(糞掃衣)
불가견유대색(不可見有對色)
불가칭지(不可稱智)

불공무명(不共無明)
불공여래장(不空如來藏)



ॐ मणि पद्मे हूँ
○ [pt op tr]
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Alan Menken - Howard Ashman - Tim Rice - A Whole New World (Ce rêve Bleu)
Marie-Paule Belle - Ce N'est Pas C'qu'on Fait Qui Compte
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Benabar - A Notre Sante
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번역
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자비도량참법 제3권
제대법사 집찬
변각성 번역
현과보 제일(顯果報第一)     
출지옥 제이(出地獄第二)
해원석결 제삼(解寃釋結第三)
발원 제사(發願第四)
1. 현과보(顯果報) ①
[translated by Google]
Vol. 3 
the Act of Compassion●
[ 병음 CIBEIDAOCHANGCHANFA] 

Grand Master● Channel●
metamorphic● translation

The first of● the current achievements
Out of Hell Second
Haewon● Seokgyeol● 3rd
Prayer rites●
1. Hyungwabo (顯果報) ①


[translated by Papago]
Volume 3 of the Mercy Scale Reference Act
a collection of Buddhist priests
variable-angle translation
Prefectural Gazette No.     
Out of hell, Jai.
Haiwon Stone Grain Third
ancestral rites
1. Prefectural Gazette 1.
[translated by Kakao]
Volume 3 of the Charity Law
a court honor
metamorphic translation
Hyunwabo Jeil (one)
J of hell (locality)
Sea stone stone third ()
The sacrifice of the origin ()
1. The current affairs and reports () 1;

허물과 근심이 좋은 업과 어기게 하며, 
착하지 못한 업으로 3악도에 떨어져서 
여러 갈래로 헤매다가 
인간에 태어나서도 모든 괴로움을 받는 것은 
모두 과거의 인연으로 말미암는 것이어서 
이 몸 버리고 다른 몸 받아도 잠깐도 쉬지 않느니라. 
[translated by Google]
Transgressions and sorrows cause them to contravene good karma,
Falling into the 3rd Evil Road due to bad work
I● wandered in many directions
Being born as a human, suffering all kinds of suffering
It all comes down to past relationships●.
Even if you give up this body and receive another body, 
you will not rest for a moment.
[translated by Papago]
To break up with the good work of the poor and anxiousness, 
I've fallen to the 3rd degree due to my bad work. 
I was wandering in different branches. 
Even if you are born, you will suffer all the pain. 
It's all due to past relationships. 
I'll throw this body away and receive another body, and I won't rest for a moment. 
[translated by Kakao]
and breaks with a good job of distraction and anxiety,
I'm gonna go down to the third wicket with a bad job
wandering in many ways
Even when you're born, you're the only one who suffers
All of them are in the past
I will not rest for a while even if I leave this body and take another body.
선과 악의 두 가지가 
잠깐도 쉬지 아니하고 
과보가 바퀴 돌듯이 
잠시도 쉬지 아니하며, 
빈부귀천은 업을 지은 대로 받는 것이라, 
원인이 없이 허망하게 과보를 받는 일이 없느니라. 
[translated by Google]
two things good and evil
I don't rest for a second
As the fruit spins around
I do not rest for a moment,
The rich and the rich are receiving what they have done,
There is no such thing as vain receiving of a result without a cause.
[translated by Papago]
There are two things, good and evil. 
without a break 
like a wheel of fortune 
without a moment's rest; 
For the rich and the poor receive what they have done. 
There is no cause, and there is no vain reward. 
[translated by Kakao]
Two things: good and evil
without a break
like a fruitcloth
I'm not taking a break,
The rich and the poor are getting what they build,
I do not get false overstatement without cause.
경에 말하였으되 
“호화로운 사람과 귀인과 국왕과 장자는 
삼보를 예경하고 승사(承事)한 데서 오는 것이고, 
부귀한 사람은 보시한 데서 오는 것이며, 
장수한 사람은 계행을 지니는 데서 오는 것이고, 
단정한 사람은 인욕하는 데서 오는 것이며, 
근면하여 게으르지 아니한 사람은 정진하는 데서 오는 것이고, 
재주 있고 총명하여 모든 일을 많이 아는 사람은 지혜를 닦은 데서 오는 것이고, 
목소리가 아름다운 사람은 삼보를 찬탄한 데서 오는 것이고, 
몸이 깨끗하고 병이 없는 사람은 자비한 마음에서 오는 것이니라. 
[translated by Google]
Said in the scriptures
“Luxury and nobles, kings and eldest sons
It comes from paying tribute to the three treasures and being victorious.
Wealthy people come from giving,
Longevity comes from having precepts,
A decent person comes from arrogance,
A person who is industrious and is not lazy comes from devotion,
Those who are dexterous and intelligent and know a lot about everything, come from cultivating wisdom.
A person with a beautiful voice comes from admiring the three treasures,
Those who are pure in body and free from disease come from a compassionate heart.
[translated by Papago]
as I have said to you know, 
"The luxurious, the noble, the king and the eldest," 
It comes from the worship of Sambo and the death of monks; 
The rich come from the sight; 
A man who has a long life comes from having succession; 
A clean man comes from the desire of humanity. 
He who is hardworking and not lazy comes from hard work; 
He who is talented and intelligent and knows a lot about everything comes from wisdom; 
He who has a beautiful voice comes from the admiration of Sambo; 
Those who are clean and free of illness come from a merciful heart. 
[translated by Kakao]
to the Lord
“The lavish, the attribution, the king, and the eldest son
It comes from the prestige of Sambo and the victory (),
The rich come from the sight,
The longevity comes from carrying the relay,
The neat man comes from the humanity,
The hardworking lazy comes from dedication,
A man of knack and brilliance who knows a lot of things comes from wits,
The beautiful voice comes from the praise of Sambo,
The person who is clean and unhealthy comes from a merciful heart.
얼굴이 잘생기고 키가 장대한 이는 사람을 공경한 연고며, 
키가 작고 변변치 못한 이는 남을 멸시한 연고며, 
누추하고 못난 사람은 성내기를 좋아한 연고며, 
나면서부터 바보는 공부하지 않은 연고며, 
어리석은 사람은 남을 가르치지 않은 연고며, 
벙어리가 된 사람은 남을 훼방한 연고며, 
남의 심부름꾼이 된 이는 빚을 갚지 않은 연고며, 
얼굴이 못생기고 검은 이는 부처님 광명을 가리운 연고며, 
짐승의 무리에 나는 것은 남을 놀라게 한 연고며, 
용의 무리에 나는 것은 조롱하기를 좋아한 연고며, 
몸에 부스럼이 있는 이는 중생을 때린 연고며, 
사람들이 보고 환희하는 것은 전생에 사람을 보고 환희한 연고니라. 
[translated by Google]
A person with a handsome face and a tall stature is a tribute to respect for people,
A person who is short and humble is the result of despising others,
A shabby and ugly person is an ointment who likes to be angry,
A fool from birth is the affliction of not studying,
A fool is because he did not teach others,
A person who has become mute is because he has disturbed others,
The person who became someone else's messenger is because he did not pay his debts,
The ugly face and black teeth are the ointment that obscured the Buddha's light,
Flying in a flock of beasts is an ointment that surprised others,
Flying in a group of dragons is an ointment that likes to ridicule,
Those with bruises on the body are ointments that have beaten sentient beings,
The reason people rejoice when they see them is because they rejoice in seeing people in their previous lives.
[translated by Papago]
The handsome and tall man is a respectful ointment; 
The short, humble man is a contemptuous ointment; 
The squalid and the ugly are the lovers of anger, 
Since birth, fools have not studied at all. 
A foolish man is an uneducated connection; 
A mute person is an obstruction to others; 
He who has become an errand boy is a bond that has not been paid; 
The ugly and black face is the ointment that obscures the light of the Buddha. 
What flies in a herd of beasts is an astonishing ointment; 
What flies in the dragon's flock is a taunting ointment; 
A person with a swelling is an ointment that has hit the whole world. 
What people see and rejoice in is the joy of seeing people in their previous lives. 
[translated by Kakao]
A handsome, tall man, a respectful ointment of a man,
The short, unspoken man is a despised ointment of others,
A sloppy, mean person is an ointment of angry,
Since then, fools have been studying ointments,
The stupid man is a connection that does not teach others,
The mute is a disturbing ointment,
The person who became a errand man is an ointment that did not pay the debt,
The ugly, black ointment of the Buddha's light,
The beast's herd is a surprising ointment,
The dragons' group is a derision-loving ointment,
The one with the bousom is the ointment that hit the mesozoic,
What people see and delight is the connection that they have delighted in seeing people in their past lives.
법문할 때 이간을 하여 못 듣게 하면 귀가 처진 개가 되고, 
법문을 듣고도 마음에 두지 아니하면 귀가 긴 나귀가 되고, 
탐욕이 많아 혼자만 먹으면 에 나며 사람이 되어도 빈궁하며 굶주리고, 
나쁜 음식을 사람에게 먹이면 뒤에 돼지나 말똥구리로 태어나고,  
남의 것을 겁탈하면 뒤에 양의 무리에 태어나서 사람들이 가죽을 벗기어 살을 먹고, 
훔치기를 좋아한 사람은 뒤에 소나 말로 태어나서  람들에게 혹사를 당하느니라. 
[translated by Google]
If you are separated and unable to hear during the Dharma, you will become a dog with droopy ears.
If you hear the Dharma and do not take it to heart, you become a donkey with long ears.
If you eat alone because you are greedy, you will be born. Even if you become a human, you will be poor and hungry.
If you feed people bad food, you will be born as pigs or dung beetles.
If you rob others, you will later be born into flocks of sheep, and people will skin them and eat their flesh.
A person who loves to steal is later born as an ox or a horse and is abused by people.
[translated by Papago]
If you leave the door open during the Buddhist service and don't let him hear it, he will become a dog with drooping ears. 
If you don't take it seriously, you'll be a donkey with long ears. 
He is greedy, and if he eats alone, he gets poor and hungry even if he becomes a human being. 
If you feed people bad food, they'll be born pigs or horseshoe.  
If he scares others, he will be born into a flock of sheep behind him, and people will skin him, and eat him. 
He who likes to steal is born later by cattle or horses, and is overworked by Ram. 
[translated by Kakao]
If you do not listen to him during the law, he becomes a dog with a falling ear,
If you do not like it when you hear the law, your ears become long ass,
There is a lot of greed, so if you eat alone, you will be hungry and hungry,
If you feed a bad food to a person, you'll be born into a pig or a horse's ass,
If you rape someone else, you'll be born into a flock of sheep, and people will skin and eat flesh,
The man who liked to steal was born in the back of a son or horse and was overworked by the Rams.
3악도가 있게 된 것은 
탐심과 진심과 치심의 삼독이 있는 탓이며 
또 세 가지 악으로 항상 불타게 되나니 
입으로 악을 말하고 
마음으로 악을 생각하고 
몸으로 악을 행하느니라. 
[translated by Google]
3 What caused the evildoer to exist
This is because there are three poisons: covetousness, sincerity, and shame.
And the three evils are always burning
speak evil with the mouth
Think evil in your heart
do evil with the body.
[translated by Papago]
The reason why there's a third degree of evil... 
It's because of greed, sincerity, and selfishness. 
I can't believe I always burn with three evils. 
saying evil with one's mouth 
Think about evil with your heart. 
Do evil with your body. 
[translated by Kakao]
The third movement is now
Because of the triad of greed, sincerity and sincerity
And three evils always burn
speak evil with your mouth
with a heart and evil
You do evil with your body.
경에 말하였으되 
“작은 선을 가벼이 여겨 복이 없다고 하지 말라. 
물방울이 비록 작으나 
고이면 큰 그릇에 차나니, 
작은 선을 쌓지 않으면 
성인이 되지 못하느니라. 
작은 악을 가벼이 여겨 죄가 없다고 하지 말라. 
작은 악이 쌓이면 몸을 멸할 수 있다”고 하였나니라. 
[translated by Google]
Said in the scriptures
“Don’t take small things lightly and say you are not blessed.
Although the water droplets are small
When it boils, fill it in a large bowl,
If you don't build a little line
I can't become an adult.
Don't take small evils lightly and call them innocent.
When little evil accumulates, it can destroy the body.”
[translated by Papago]
as I have said to you know, 
"Don't take little good lightly and say that you're not blessed. 
even though the water drops are small 
If you collect them, you'll get dumped in a big bowl. 
If you don't build a small line, 
I will not be an adult. 
Don't take small evils lightly and say that they are innocent. 
If a little evil builds up, the body can be destroyed." 
[translated by Kakao]
to the Lord
“Don’t take the small line lightly and say it’s blessed.
The droplets are small
When it's high, it's cold in a large bowl,
If you don't build a little line
I'm not gonna be an adult.
Don't take a small evil lightly and say it's innocent.
If a small evil accumulates, the body can be destroyed. "
길흉과 화복이 모두 마음으로 짓는 것이니 
인을 짓지 아니하면 
과보를 얻지 않느니라. 
[translated by Google]
Fortune and good fortune are all made with the heart.
If you do not build a seal
do not get the result.
[translated by Papago]
Good fortune and good fortune are all built by heart. 
if you don't build a circle 
It's better not to get a reward. 
[translated by Kakao]
The way and the clothes are all built with heart
If you don't build phosphorus
I'm not getting any overstatements.
잠깐 동안 정진하다가는 문득 게으른 생각을 내고, 
잠시 예배하다가는 기운이 견딜 수 없다 하고, 
잠깐 좌선하다가는 곧 쉬어야겠다고 하며, 
혹은 사지를 너무 과로하지 말아야 하고 
잘 조섭하여 피곤을 풀어야 한다면서 
한 번 다리를 뻗고 잠들면 죽은 거나 마찬가지이니,  
이 같아서야 어느 사이에 다시 예배하고 
탑을 쓸고 땅에 맥질하는 등 하기 어려운 일을 하겠는가. 
[translated by Google]
After devoting myself for a while, I suddenly came up with a lazy thought,
After worshiping for a while, the energy said they could not stand it,
After meditating for a while, he said that he should rest soon.
Or, don't overwork your extremities.
To relieve the tiredness by cooperating well
Once you stretch out your legs and fall asleep, it's like you're dead.
It is only like this that we will worship again at some point
Would you do something difficult to do, such as sweeping towers and pounding the ground?
[translated by Papago]
After a few moments of hard work, I suddenly thought of laziness, 
He said he couldn't bear the energy of worship for a while, 
He said he had to sit down for a while and then take a rest. 
Or you shouldn't overwork your limbs too much. 
You said you need to relieve your tiredness by being upset. 
Once you stretch your legs and fall asleep, it's as good as dead.  
It's like this, and before long, they worship again. 
Would he do anything difficult, such as sweeping a tower and beating it to the ground? 
[translated by Kakao]
After a while of dedication, I suddenly think lazy,
I can't stand the energy of worshiping for a while,
He left for a while, then he said he'd have to rest soon,
Or you shouldn't overwork your limbs
You said you should get cozy and relax your tiredness
Once you're asleep with your legs outstretched, you're dead,
I'm just saying that we're going to have to worship again
Will you do something difficult to do, such as sweeping the tower and rushing to the ground?
경에 말씀한 것을 보면 
“조그만 선도 게으름에서 생기는 것이 아니요, 
한 가지 법이라도 교만하고 방일한 데서 얻어지는 것이 아니다” 하였느니라. 
[translated by Google]
If you look at what the scriptures say
“Little goodness does not arise from laziness,
Even one law is not obtained from pride and negligence.”
[translated by Papago]
from what I have said 
"A small line does not arise from laziness, 
Not a single law is obtained from arrogance and neglect." 
[translated by Kakao]
What I told you is
“It’s not a small lead that comes from laziness,
One law is not obtained from arrogance and visitation. "
오늘은 평안하나 
내일을 보증할 수 없나니,  
과보가 닥치면 벗어날 수 없느니라. 
우리는 각각 이 뜻을 각오하고 
바르고 곧은 마음으로 다른 생각을 말지니라. 
[translated by Google]
is it peaceful today
Can't you guarantee tomorrow?
There is no escape from the culprit.
Each of us is prepared for this
With an upright and upright heart, do not think differently.
[translated by Papago]
How are you doing today? 
Can't you guarantee tomorrow?  
You can't get out of it when you get a reward. 
Each of us is prepared for this. 
Don't think about anything else with a right and upright mind. 
[translated by Kakao]
I'm in peace today
I can't guarantee tomorrow,
If the overbodies come, we can't get out.
We each have this intention
Do not think of other thoughts with a straight and straight mind.
부처님이 말씀하셨다. 
‘내가 세상에 오래 있으면 
박복한 사람들은 선근을 심지 않고, 
내가 항상 있으리라 믿어 
무상함을 생각지 아니하고, 
착하지 못한 짓을 한량없이 하다가 나중에 후회할 것이며, 
그때는 뉘우쳐도 미칠 수 없느니라. 
[translated by Google]
said the Buddha.
'If I live long in the world
Blessed people do not plant sage root,
believe i will always be there
Without thinking of impermanence,
You will do a lot of bad deeds, and you will regret it later.
At that time, even if you repent, you cannot go crazy.
[translated by Papago]
said the Buddha. 
"If I stay in this world for a long time, 
The poor do not plant the glandular root, 
I believe I'll always be there. 
without the thought of the impermanence 
You'll regret it later if you've done anything bad. 
You can't go crazy even if you regret it then. 
[translated by Kakao]
The Buddha said.
'If I'm in the world for a long time
The perky people don't plant the aviaries,
I believe I will always be
I don't think it's free,
You'll do nothing wrong, and you'll regret it later,
I can't go crazy if I repent.
흐르는 물은 항상 가득하지 않고
맹렬한 불도 늘 타는 것 아니며
해는 떴다가 어느덧 지고
보름달도 찼다가는 기우나니,
부귀하고 영화로운 이도
덧없음이 이보다 더하느니라. 
마땅히 부지런히 정진하여
부처님께 예배하여라. 
[translated by Google]
Running water is not always full
A raging fire doesn't always burn.
The sun rises and then sets
When the full moon is full, it rains,
Noble and glorious
Transience is more than this.
You should be diligent
Worship the Buddha.
[translated by Papago]
The running water isn't always full.
A fierce fire doesn't always burn.
The sun rises and sets.
The full moon is full, and it's going to rain.
rich and filmy Lee Do
The fleetingness is more than this. 
with due diligence
Worship the Buddha. 
[translated by Kakao]
The flowing water is not always full
The fire is not always burning
The sun rose and then fell
I'm gonna kick the full moon,
a rich and cinematic figure
More ephemeral than this.
in due diligence
worship the Buddha.
‘선남자여, 
부모에게 효도하고 
스승을 공경하고 
삼보에게 귀의하여 
부지런히 보시ㆍ지계ㆍ인욕ㆍ정진ㆍ선정ㆍ지혜를 닦으며 
자비희사하고 
원수와 친한 이를 평등하게 대하여 차별하지 않으며, 
외롭고 늙은이를 업신여기지 않고, 
비천한 이를 가벼이 여기지 말며, 
다른 이 보호하기를 내 몸과 같이 하여 
나쁜 생각을 내지 말라. 
너희들이 이렇게 수행하면 
이것이 곧 부처님의 은혜를 갚은 것이요, 
3악도를 여의어 다시 고통을 받지 아니하리라.’
[translated by Google]
‘Good man,
be filial to your parents
honor the master
Listening to Sambo
She is diligently cultivating giving, wisdom, compassion, devotion, sensibility, and wisdom.
self-sacrificing
We do not discriminate against our enemies and close friends equally,
Lonely and with no contempt for the old,
Do not take lightly the lowly,
To protect others as myself,
Don't think bad thoughts.
if you do this
This was to repay the kindness of the Buddha,
3 I will be rid of evil, and I will not suffer any more.’
[translated by Papago]
"Good boy, 
filial to one's parents 
with respect to one's teacher 
at the mercy of Sambo 
diligently polishing one's vision, knowledge, humanity, devotion, selection, and wisdom 
mercifully 
They do not discriminate against the Führer and those who are close to him equally; 
without contempt for the lonely old; 
Don't underestimate the humble. 
I'll protect it with my body. 
Don't have bad thoughts. 
If you carry it out like this, 
This is the return of Buddha's grace. 
I will not suffer again after I have lost my vice.’
[translated by Kakao]
"Son man,
to the parents
honoring the teacher
in return for Sambo
diligently wiping out the sight, the land, the human desire, the order, the selection and wisdom
with mercy
and the enemy and his close friends are not discriminated against equally,
without being a lonesome old man,
Don't take the low-lying lightly,
I'm trying to protect the others
Don't think bad.
If you guys do this
This is what paid the Buddha's grace,
3 The devil will not suffer again. "
오늘날 지성으로 다 같이 간절하게 오체투지하고 
6도 중에서 이미 고통받는 이와 장차 고통받을 이를 위하여 예참하고, 
또한 부모와 사장(師長)과 모든 권속들을 위하여 예참하고, 
또 자신을 위하여 예참하여 간절히 구하되, 
이미 지은 죄는 소멸되고, 
짓지 아니한 죄는 다시 짓지 않게 하여지이다 하고, 
세간의 대자대비하신 부처님께 발원할지니라. 
[translated by Google]
Today, with our intellect, we are all earnestly fighting with each other.
In the six avenues, for those who are already suffering and those who will suffer,
Also, to attend for her parents, her boss, and all her family members,
And be prepared to pray for yourself, earnestly,
The sins already committed are eradicated,
Let the sins not committed be not committed again,
Let's pray to the Buddha who prepared for the great greatness of the world.
[translated by Papago]
These days, we desperately fight with our intelligence. 
For those who have suffered in the sixth degree and those who will suffer in the future, 
and for the parents, the president, and all the people in power, 
and to pray for himself, and to earnestly seek; 
The sins that have already been committed are extinguished, 
The sins that have not been committed are not to be rebuilt. 
It originates from the Buddha who is prepared for the generality of the world. 
[translated by Kakao]
I am so eager to be together with you today
For those who are already suffering in the 6th degree and those who will suffer in the future,
and for parents, presidents () and all the people,
and they're eager to join us for themselves,
The sins that have already been built are destroyed,
that the sins that are not committed are not to be rebuilt,
I will call upon the high priest of the gods.
또 10방의 다함없는 모든 삼보께 귀의하나니, 
바라옵건대 대자대비로 6도에서 
현재에 괴로움을 받거나 
장차 괴로움을 받을 모든 중생을 구호하사 
그 중생들이 곧 해탈을 얻게 하시며,  
신통력으로 악도와 지옥의 업을 끊어서 
그 중생들이 오늘부터 도량에 이르도록 끝내 악도에 떨어지지 않으며, 
고통받는 몸을 버리고 
금강 같은 몸을 얻어 
무량한 네 가지 마음과 
여섯 가지 바라밀을 얻고 네 가지 변재와 
여섯 가지 신통을 뜻과 같이 자재하고 
용맹하게 정진하여 쉬지 아니하며, 
나아가 더 닦아 10지의 행이 원만하고 
다시 일체 중생을 제도하게 하여지이다.(1배)
[translated by Google]
And I return to all the three treasures of the ten inexhaustible,
Hopefully, at 6 degrees,
suffering in the present
Rescue all sentient beings who will be afflicted in the future.
that the sentient beings will soon attain liberation,
By severing evil spirits and the karma of hell with magical powers,
From today onwards, those sentient beings will not fall into evil,
let go of the suffering body
Get a body like a river of gold
The four infinite hearts
six paramils, four sapwoods,
Control the six magical powers as you wish
valiantly devoted, without ceasing,
Go further, and the lines of the ten zodiac will be smooth.
Let all sentient beings be saved again. (1x)
[translated by Papago]
and he is one of the ten most unflinching three steps. 
Hopefully, at 6 degrees Celsius, 
if you're suffering in the present, 
Help all the people who will suffer in the future. 
that the people would soon be given up;  
I'll use my power to break the evil and hell. 
and they will not fall on evil ways until they reach their limits from today; 
Let go of your suffering body. 
with a body like the Geumgang River 
with a myriad of four hearts 
You get six baramils, and you get four rewards, 
It's made of six new technologies. 
and bravely devoted, without rest in valour; 
Furthermore, the lines of the tenth digit are smooth. 
It is to institutionalize all the people again.(1x)
[translated by Kakao]
And I'm listening to all the unscrupulous Sambos in ten rooms,
I hope you're gonna get a six-degree
in the present, you suffer
to help all the suffering of the future
The rebirth of the rebirth soon becomes devolution,
with the power of the new, to cut off evil and hell
The medulla don't end up in bad shape until they reach the scales from today,
I'm gonna throw away my suffering body
get a body like a gold river
Four hearts of innocuousness
I've got six baramils, four variations
I'll use the six new traditions as meaning
and valiantly devote himself to his own service,
And then I wiped it out, and the ten lines were smooth
It is again to make the whole regeneration system. (1 times)


■ 영-중-일-범-팔-불어 관련-퀴즈
[wiki-bud] Anuradhapura
[san-chn] vāṅ niścarati 有所說
[san-eng] bhīṣma $ 범어 by Grandfather Bhiśma
[pali-chn] vikāla-bhojana 非時食
[pal-eng]
[Eng-Ch-Eng] 四句偈 A four-line (Chinese) verse (catus!-pa^dika^ ga^tha^).
[Muller-jpn-Eng] 四墮落法 シダラクホウ four falls from the dharma
[Glossary_of_Buddhism-Eng] GRASPING☞
See: Attachment.

[fra-eng] saoudite $ 불어 saudi


■ 암산퀴즈


339* 814
21168 / 126


■ 다라니퀴즈

구족수화길상광명대기명주총지 12 번째는?
자비주 77 번째는?
성관자재보살 명호 77 번째는?




12 청정한 계(戒)를 증장시키며,
사뎨 닐아라참포, 薩帝<丁斯反>昵<泥吉反>訶羅讖蒱<十二>
satya nir-hara ksam bhu,
말법시대의 지장
『대승대집지장십륜경』
♣0057-001♧


77
선남자야
이 다라니의 위신력은
불가사의하여
찬탄하되
다할 수 없나니라.
만약 과거 아득한 옛날부터
널리 선근(善根)을 심어 놓지 않았으면
이 주문의 이름도 듣지 못하는데
어찌 볼 수 있겠느냐.
너희들 대중과 하늘 사람과
용과 신들은
내가 이렇게 찬탄하니
모두 따라 기뻐할 지니라.
만약 이 주문을 비방하는 자는
곧 저 99억 항하사의 모든 부처님을
비방함이 되나니라.
● 새바라야 爍皤囉耶<七十七> ś va ra ya
『불설천수천안관세음보살광대원만무애대비심다라니경』
♣0294-001♧


77
살- 바 사다바 마리 뎨가라
薩哩嚩<二合>薩怛嚩<二合>沒哩<二合>諦迦囉<七十七>
『성관자재보살일백팔명경』
♣1122-001♧







■ 삼매_게송퀴즈


■ 오늘의 게송
[77일째]
수방편지불가설 $ 077▲謎羅謎羅為 一 ● 娑攞荼, ○□□□□,學,無,究,彼

□□□□□□□, 學甚深智不可說,
無量智慧不可說, 究竟智慧不可說,
□□□□□□□, 학심심지불가설,
무량지혜불가설, 구경지혜불가설,

방편 지혜 닦는 일 말할 수 없고
깊은 지혜 배우는 일 말할 수 없고
한량없는 지혜를 말할 수 없고
끝까지 이른 지혜 말할 수 없고



[78째]
피제법지불가설 $ 078▲娑攞荼娑攞荼為 一 ● 謎魯陀, ○□□□□,彼,彼,彼,彼

□□□□□□□, 彼淨法輪不可說,
彼大法雲不可說, 彼大法雨不可說,
□□□□□□□, 피정법륜불가설,
피대법운불가설, 피대법우불가설,

저 여러 법의 지혜 말할 수 없고
깨끗한 법 바퀴도 말할 수 없고
저렇게 큰 법 구름을 말할 수 없고
저렇게 큰 법 비도 말할 수 없고





●K0139_T0646.txt★ ∴≪A입정부정인경≫_≪K0139≫_≪T0646≫
●K1512_T1909.txt★ ∴≪A자비도량참법≫_≪K1512≫_≪T1909≫
●K1297_T0710.txt★ ∴≪A자씨보살소설대승연생도간유경≫_≪K1297≫_≪T0710≫

법수_암기방안


77 *무지 첫마디
78 *무지 (~ 엄지)
12 팔꿉 [elbow]
77 *무지 첫마디
77 *무지 첫마디

275946
168

○ 2019_1104_122638_can_ab41_s12


○ 2020_1114_151828_can_Ab35


○ 2020_1114_122015_can_bw4_s12


○ 2018_1024_171836_can_Ab35


○ 2018_1022_174846_can_ar36


○ 2020_1017_152617_nik_BW25


○ 2020_0910_152623_can_BW28


○ 2020_0910_140523_nik_ct8


○ 2020_0909_155514_can_BW28


○ 2020_0908_170642_nik_Ab31


○ 2020_0908_163056_nik_BW17


○ 2020_0907_172545_can_ar9


○ 2020_0907_154300_can_ar22


○ 2020_0904_094952_can_bw5


○ 2019_1105_165053_can_exc


○ 2019_1105_120249_can_CT38_s12


○ 2019_1106_115257_can_ar9_s12



○ 2019_1105_162452_nik_ar10


○ 2019_1106_121616_nik_ab41_s12

● [pt op tr] fr
_M#]



○ 2019_1105_164901_nik_ar1

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○ [pt op tr]
● 자비도량참법_K1512_T1909 [문서정보]- 일일단상키워드
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『자비도량참법』 ♣1512-003♧
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sfed--자비도량참법_K1512_T1909.txt ☞제3권
sfd8--불교단상_2566_03.txt ☞◆vhny8874
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htmback--불기2566-03-18_자비도량참법_K1512_T1909-tis.htm
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