독일의 불교
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/47/Nyanatiloka_Maha_Thera.jpg
독일 승려인
니아나틸로카 마하 테라가 태어났다.
독일의 불교는 150년 이상의 역사를 거슬러 올라간다.
아서 쇼펜하우어는 불교에 영향을 받은 가장 초기의 독일인들 중 한명이었다.
쇼펜하우어는 불교에 대한 지식을 아이작 제이컵 슈미트(17791847)와 같은 작가들로부터 전수 받았다.
독일의 불교도나 동양인들인 칼 의겐 노만, 폴 달케, 게오르크 그림, 프리드리히 짐머맨(수바드라 바이크슈),
최초의 독일 승려인 니아나타 글로카 역시 쇼펜하우어와 불교에 대한 이해에 영향을 받았다.
하지만 헤르만 올덴 버그와 그의 작품"부처,
하인 레벤, 제인 레헤르, 진 게메인데"와 같은
독일의 고고학자들은 독일 불교에 중요한 영향을 미쳤다.
1888년 수바드라 비커만(프리드리히 짐머르만)은
헨리 스틸 올컷의 불교 교리를 바탕으로 한 작품
'불교 교리 문답'1판을 출판했다.
1903년 독일 최초의 불교 조직은
라이프치히에 있는 종교 지도자 KarlSeidenstuhcker에 의해 설립되었다.
1904년에 플로루어스 안톤 구에스는 테라바다 수도사 니아나틸 오카 마하 테라가 되었다.
20세기 초에 칼 의겐 노이만(18651915), 니안티로카(Nyantiloka)등이
일부 중요한 팔리 교과서를 독일어로 번역했다.
1922년 헤르만 헤세는 그의 유명한 작품인 "싯다르타"를 출판했는데
이 작품은 많은 언어로 번역되었다.
1924년 폴 대 레이크 박사는 독일 최초의 불교 사원인 "DasBuddhistischeHaus"를 베를린에 설립했다.
독일의 다람마두타 협회는 1952년 스리랑카 콜롬보에서 아소카 웨에라라트나에 의해 설립되었으며
독일과 다른 서양 국가들에 부처의 메시지를 전파하는 데 전념하고 있다.
1952년에 독일의 불교 종파인 아리야 미륵 만달라는 라마 아나 가라리카 고빈다에 의해 설립되었다[1].
독일 다르마두타 협회는 스리랑카에서 독일로 가는 첫번째 불교 사절단을 후원했고,
1957년 6월 16일 콜롬보 항구를 'SS오란테스'로 떠났다.
이 역사적인 임무를 수행한 세명의 승려들은 Ven. Soma, Ven. Kheminda 와 Ven. Vinîta이다.
이들은 모두 콜롬보에 있는 바지라 라마야 사원에서 모집되었다.
이 기념비적인 행사를 구상하고 시작한 아소카 웨에라타나는
콜롬보에서 온 1957년 7월 베를린에 있는 미션에 합류했다.
이 임무는 베를린의 "Das Buddhistische Haus"에서 수행되었다.
1957년 12월 독일 다르마두타 사회의 신탁 통치자들을 대신해 Dahlke 박사의 상속인으로부터
"Das Buddhistische Haus"라는 건물을 구입했다.
그것은 이제 유럽에 있는 테라바다 불교의 확산을 위한 중심지이다.
유럽에서 두번째로 오래 된 불교 기관으로 독일 당국은 그것을 국가 유산으로 지정했다.
2015년 독일에서 처음으로 비구니 교단에 선 독일 비구니 Samaneri Dhira 의
테라바나 비구니 성직자 서품식은 6월 21일 아네야 비하라(Anenja Vihara)에서 열렸다[2].
독일 불교 단체 산하 독일 불교 연맹(DeutscheBuddhistischeUnion, 독일 불교 연맹)에 따르면
독일에는 활동 중인 불교 신자가 24만 5000명(2005[3]년 기준)에 이르며 그 중 50%가 아시아계 이민자다.
그들은 약 600개의 그룹으로 조직되어 있다.
1977년에는 단지 15개의 불교 단체가 있었다[4].
출처 https://en.wikipedia.org/wiki/Buddhism_in_Germany
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Buddhism in Germany
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vte
First born German monk Nyanatiloka Maha Thera.
Buddhism in Germany looks back to a history of over 150 years. Arthur Schopenhauer was one of the earliest Germans who were influenced by Buddhism. Schopenhauer got his knowledge of Buddhism from authors like Isaac Jacob Schmidt (1779-1847). German Buddhists or Orientalists like Karl Eugen Neumann, Paul Dahlke, Georg Grimm, Friedrich Zimmermann (Subhadra Bhikschu) and the first German Buddhist monk Nyanatiloka were also influenced by Schopenhauer and his understanding of Buddhism. But also German Indologists like Hermann Oldenberg and his work ”Buddha, sein Leben, seine Lehre, seine Gemeinde“ had an important influence on German Buddhism.
In 1888 Subhadra Bickshu (Friedrich Zimmermann) published the first edition of the "Buddhistischer Katechismus", a work based on the "Buddhist Catechism" of Henry Steel Olcott.
In 1903 the first German Buddhist organisation was founded by the Indologist Karl Seidenstücker in Leipzig. In 1904 Florus Anton Gueth became the Theravada monk Nyanatiloka Mahathera. Some important Pali texts were translated into German in the early part of the 20th century by scholars like Karl Eugen Neumann (1865-1915), Nyantiloka and others.
In 1922 Hermann Hesse published his famous work "Siddhartha", which has been translated into many languages.
In 1924 Dr. Paul Dahlke established the first German Buddhist monastery, the "Das Buddhistische Haus" in Berlin.
The German Dharmaduta Society, initially known as the Lanka Dhammaduta Society and dedicated to spreading the message of the Buddha in Germany and other Western countries, was founded by Asoka Weeraratna in Colombo, Sri Lanka in 1952.
In 1952 a German Branch of the Buddhist Order Arya Maitreya Mandala was founded by Lama Anagarika Govinda.[1]
The German Dharmaduta Society sponsored the first Buddhist Mission from Sri Lanka to Germany, which left the Colombo Harbour by ship ‘SS Orantes’ on June 16th, 1957. The three monks in this historic mission comprised Ven. Soma, Ven. Kheminda and Ven. Vinîta. They were all recruited from the Vajiraramaya Temple, Bambalapitiya in Colombo. Asoka Weeraratna who conceived and initiated this landmark event joined the Mission in Berlin in July 1957 having flown in from Colombo. The mission was accommodated at "Das Buddhistische Haus" in Berlin - Frohnau.
In December 1957 Asoka Weeraratna on behalf of the Trustees of the German Dharmaduta Society purchased the premises of "Das Buddhistische Haus" from the heirs of Dr. Dahlke. It is now a Centre for the spread of Theravada Buddhism in Europe. As the second oldest Buddhist institution in Europe, German authorities have designated it a National Heritage site.
In 2015 the first bhikkhuni ordination in Germany, the Theravada bhikkhuni ordination of German nun Samaneri Dhira, occurred on June 21 at Anenja Vihara.[2]
According to the Deutsche Buddhistische Union (German Buddhist Union), an umbrella organisation of the Buddhist groups in Germany, there are about 245,000 active Buddhists in Germany (as of 2005 [3]), 50% of them are Asian immigrants. They are organized in about 600 groups. In 1977 there were just 15 Buddhist groups.[4]
References
Martin Baumann: Der buddhistische Orden Arya Maitreya Mandala. Religionswissenschaftliche Darstellung einer westlich-buddhistischen Gemeinschaft. Religionen vor Ort - Bd. 3. Marburg 1994, ISBN 3-9802994-4-9
Bhikkhuni Happenings - Alliance for Bhikkhunis. Bhikkhuni.net. Retrieved on 2015-06-28.
"Religionen & Weltanschauungsgemeinschaften in Deutschland: Mitgliederzahlen - REMID - Religionswissenschaftlicher Medien- und Informationsdienst e.V". Remid.de. Retrieved 2015-06-28.
Die Zeit 12/07, page 13
Bibliography
Martin Baumann, Culture Contact and Valuation: Early German Buddhists and the Creation of a 'Buddhism in Protestant Shape', Numen 44 (3), 270-295 (1997)
Martin Baumann, The transplantation of Buddhism to Germany: Processive modes and strategies of adaptation, Method and Theory in the Study of Religion 6 (1), 35-61 (1994) – via JSTOR (subscription required)
Martin Baumann: Deutsche Buddhisten. Geschichte und Gemeinschaften, Marburg, 1993, 2nd updated and enlarged edition 1995.
Hellmuth Hecker: Chronik des Buddhismus in Deutschland. 3. Aufl. Deutsche Buddhistische Union, Plochingen 1985
Eva Neumaier-Dargyay, Is Buddhism like a tomato? Thoughts about the transplantation of Buddhism to Germany: A response to Martin Baumann, Method & Theory in the Study of Religion 7 (2), 185-194 (1995) – via JSTOR (subscription required)
Klaus-Josef Notz: Der Buddhismus in Deutschland in seinen Selbstdarstellungen. Eine religionswissenschaftliche Untersuchung zur religiösen Akkulturationsproblematik. Lang, Frankfurt a.M. u.a. 1984.
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Andrea Rübenacker: Buddha boomt. Eine inhaltsanalytische Untersuchung der im deutschen Fernsehen gesendeten Beiträge zum Thema "Buddhismus in Deutschland". Unter besonderer Berücksichtigung einer stofflichen Buddhismus-Betrachtung. Diss. Dortmund 2000.
Eva Sabine Saalfrank: Geistige Heimat im Buddhismus aus Tibet. Eine empirische Studie am Beispiel der Kagyüpas in Deutschland. Farbri, Ulm 1997, ISBN 3-931997-05-7
Volker Zotz: Auf den glückseligen Inseln. Buddhismus in der deutschen Kultur. Theseus, Berlin 2000 (ISBN 3-89620-151-4)
External links
Deutsche Buddhistische Union (DBU)
Buddhactivity Dharma Centres database
Das Buddhistische Haus, Berlin-Frohnau
Buddhism Today - Buddhism in Germany, by Martin H. Petrich
Asoka Weeraratna - Germany’s ‘Mahinda Thera’
The Legacy of Walther Schmits
Buddhists open campaign in West Germany
[san-chn] tat-prathamataḥ 最初
[san-eng] pātakaṃ $ 범어 sinful reactions
[pali-chn] thoka 寡
[pal-eng] sampadaana $ 팔리어 nt.handing on; giving over; the dative case; supplying; making ready.
[Muller-jpn-Eng] 現證 ゲンショウ realization
[Glossary_of_Buddhism-Eng] ▶TANTRIC SCHOOL ☞See: Tibetan Buddhism.
[fra] délegua $ 불어 delegated
[wiki-bud] Naraka[san-chn] abhidrohiṇī 毀辱
[san-eng] ativartate $ 범어 transcends
[pali-chn] asubhânupassin 不淨觀
[pal-eng] [Eng-Ch-Eng] 報化佛 The reward-body buddha (sam!bhoga-ka^ya) and the transformation-body buddha (nirma^na-ka^ya).
[Muller-jpn-Eng] 五轉 ゴテン five evolutions
[fra-eng] perfora $ 불어 perforatedॐ मणि पद्मे हूँ
● [pt op tr] fr
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